  • Data: 2024-07-25 10:21:16
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-24 12:13, J.F wrote:

    > Duzo obrabiania, a tak to byłby jeden obieg :-)

    Pianke mozna drutem. Gdzies widzialem jak szybko smigla robili. Mieli
    prowadnice i zawiasy. Szybko im to frezowanie szlo.

    > No i jeszcze trzeba kombinować jakies uchwyty/podstawki, bo frezowanie
    > pewnie na dwa razy.

    Ta, jednym z wiekszych osiagniec hobbysty jest opracowanie sobie metody
    na precyzyjne frezowanie dwustronne. Precyzyjne i powtarzalne.
    Caly dzial pod tytulem "mocowania" jest od tego :)

    > Ale fakt, ze bardziej uniwersalne.

    > I to pewnie kilka mm, a nie 20 cm ..

    No jak pisalem, wiekszosc tanich laserkow ma stozek wiazki dosyc szeroki.

    Ale mozna znalezc takie co maja bardzo ladnie skolimowana wiazke. Wtedy
    mozna ciac dosyc wysokie elementy.

    > Znam :-)

    > Wow. Można temu wierzyc, czy gnie się na 0.5mm ?

    > No ale najtansze drukarki 3D sporo tansze i ciągle tanieją :-)

    Ale duzo nie zrobia. To jest wlasnie ten mit druku3d ktory mnie irytuje.
    Ta, mozna kupic za te 6-9 stowek kolejnego DCS-a (dust collecting
    system) albo za 10-12 maszyne na ktorej sie cos zrobi i tego uzyje i ma
    sie z tego zysk.

    Ta moja maszyna za 7kpln sie zwrocila ze 2-3x. A nie robilem wiele na
    sprzedaz.

    No, drukarze 3d zarobia sprzedajac figurki do gier. Ale kowalski nie...

    > Nie mam doświadczenia, ale jakies warstwy tam są, a np koła zębate
    > chyba niespecjalnie to lubią :-)

    Mozna pocudowac i zrobic zeby jakos tam dzialalo.
    Ale nie daje dobrych rezultatow. W sensie zyciowo uzytecznych.
    Jako prototyp "ale prosze sie delikatnie obchodzic" to spoko.
    Ale zeby dziecku zabawke zrobic to nie.

    Wlasnie, zauwazylem ze prawie wogole te 3d druki nie wspominaja o
    zabawkach dla dzieci. A ja na cnc parenascie zrobilem i nikogo nie zabilo...

    > Dac się da. Ale to mechanika, tu sama elektronika nie wystarczy, i
    > jeszcze trzeba mieć warsztat odpowiedni :-)

    Jak wejdziesz na cncinfo i potem na ebmia to znajdziesz sporo gratow
    ktore sa gotowe do montazu.
    W praktyce starczy znalezc kogos z wycinarka plazmowa zeby wycial
    konstrukcje, powiercic otwory i ewentualnie nagwintowac.

    Reszta to juz tylko kwestia kasy i garsci srob i nakretek. I
    cierpliwosci. I pobadania jaki kontroler uzyc.

    > A moze jednak i zadziałało, tylko trzeba odpowiednich osób poszukać?

    No wlasnie nie. Bo wtedy tu na grupie mielibysmy wiecej ludkow co
    drukuja i sie chwala co zrobili i mnie tu spacyfikowali bo oni drukuja i
    uzywaja wydrukow.
    I znajomym czy rodzinie drukuja. I na sprzedaz tez.

    Skoro ludki tu nie drukuja duzo to kowalski tez nie...

    --
    Lukasz