    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Fri, 12 Jul 2024 13:17:13 +0200

    W dniu 12.07.2024 o 10:12, Marek pisze:

    > A to będzie dokładne? Koło pasowe do silnika obracające się z prędkością
    > 4k RPM. Próbowałem testowe wydruki 3D z tworzywa  i biją niestety.

    > Błagam, mamy 21 wiek. Płytkarze PCB merdżują pojedynczą płytkę z innymi
    > i praktycznie tam nie ma efektu zabawy z 1 szt. Pojedynczy projekt
    > integruje się procesowo z innymi. Oczekuję, że analogicznie powinno być
    > już tutaj.

    > Aaa to teraz rozumiem do czego są te wszystkie maszyny CNC na
    > dyskietkę... :)
    > Mamy 21 wiek, dall-e, chat-gpt i inne szykany a Ty mi opowiadasz, że
> [...]

    Jak by chciał to metodą "analogową" robić to na dwa sposoby:

    1) Toczysz w kłach obydwie strony. Potem trzeba odciąć nadmiar z
    nakiełkami i clou programu, czyli zrobić główny otwór współosiowo.
    2) Toczysz klasycznie każdą stronę osobno, a co za tym idzie zmieniasz
    mocowanie w połowie roboty. Tu też trzeba o współosiowość zadbać.

    W jednym i drugim przypadku jeszcze trzeba te 3 otworki zrobić, tu już
    wiertareczka kolumnowa i podzielnica potrzebna. Chyba, że uważamy że po
    to bozia dała oczy, żeby robić na oko ;)

    Jeszcze kwestia jaka precyzja wymiarów. To nie jest robota na godzinę i
    mamy fajrant.

    PD