-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan.
pl!not-for-mail
From: Scobowski <s...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Date: Sun, 16 Oct 2016 17:03:43 +0200
Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
Lines: 29
Message-ID: <nu04sk$n49$1@sunflower.man.poznan.pl>
References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: c106-149.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1476630228 23689 62.21.106.149 (16 Oct 2016 15:03:48
GMT)
X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Oct 2016 15:03:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590077
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.10.2016 o 09:44, Maciek pisze:
>
> Pytanie głównie do inżynierów i praktyków zap***lania, jak chocby grupowy
> rajdowiec Tomasz.
Sorry, nie jestem Tomasz ;-)
Z cywilnych doświadczeń: najbardziej przewidywalnie będzie ci się
zachowywał samochód z centralnym torsenem albo z otwartą różnicówką.
W pierwzym przypadku masz mozliwie najbardziej neutralną
charakterystykę: jak coś ucieka, to bezstopniowo dostaje mniej momentu i
ciągnie cię (bardziej) ta oś, która trzma (lepiej).
W przypadku drugim: musisz mniej więcej czuć obciążenie osi/kół,
wiedzieć/czuć, czy w danym momencie samochód będzie "bardziej
przednionapędowy" czy "bardziej tylnionapędowy".
Za dzieciaka - ogromną frajdę sprawialo mi na śliskim Audi 90 quattro w
budzie B2 (otwarte różnicówki) - łatwiej było go wyprowadzić z równowagi.
Jak się pojawiła żona i wożone samochdem dzieciaki - to poprawiało mi
samopoczucie, że trzeba wiele starania albo nieuwagi, żeby auto z
torsenem obrócić.
Pojeździj, sam sprawdź, co ci odpowiada.
Niektórym wystarczy albo wręcz sie podoba, że samochód jest
przednionapędowy, a gdy kierowca ma kłopoty - dostanie mniej lub
bardziej płynnie dopięty tył - w tym kierunku obecnie idą wszystkie
współczesne "czteronapędy".
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.16 18:08 a...@g...com
- 16.10.16 19:13 Maciek
- 20.10.16 08:47 Tadeusz
- 20.10.16 11:02 AL
- 22.10.16 13:41 Tomasz Pyra
- 24.10.16 22:17 007
- 26.10.16 13:39 Maciek
- 26.10.16 13:44 AL
- 26.10.16 21:42 Tomasz Pyra
- 28.10.16 20:48 Tomasz Finke
- 28.10.16 21:59 Tomasz Pyra
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe