eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan.
    pl!not-for-mail
    From: Scobowski <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Date: Sun, 16 Oct 2016 17:03:43 +0200
    Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <nu04sk$n49$1@sunflower.man.poznan.pl>
    References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c106-149.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1476630228 23689 62.21.106.149 (16 Oct 2016 15:03:48
    GMT)
    X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Oct 2016 15:03:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590077
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.10.2016 o 09:44, Maciek pisze:
    >
    > Pytanie głównie do inżynierów i praktyków zap***lania, jak chocby grupowy
    > rajdowiec Tomasz.

    Sorry, nie jestem Tomasz ;-)

    Z cywilnych doświadczeń: najbardziej przewidywalnie będzie ci się
    zachowywał samochód z centralnym torsenem albo z otwartą różnicówką.
    W pierwzym przypadku masz mozliwie najbardziej neutralną
    charakterystykę: jak coś ucieka, to bezstopniowo dostaje mniej momentu i
    ciągnie cię (bardziej) ta oś, która trzma (lepiej).

    W przypadku drugim: musisz mniej więcej czuć obciążenie osi/kół,
    wiedzieć/czuć, czy w danym momencie samochód będzie "bardziej
    przednionapędowy" czy "bardziej tylnionapędowy".

    Za dzieciaka - ogromną frajdę sprawialo mi na śliskim Audi 90 quattro w
    budzie B2 (otwarte różnicówki) - łatwiej było go wyprowadzić z równowagi.

    Jak się pojawiła żona i wożone samochdem dzieciaki - to poprawiało mi
    samopoczucie, że trzeba wiele starania albo nieuwagi, żeby auto z
    torsenem obrócić.

    Pojeździj, sam sprawdź, co ci odpowiada.
    Niektórym wystarczy albo wręcz sie podoba, że samochód jest
    przednionapędowy, a gdy kierowca ma kłopoty - dostanie mniej lub
    bardziej płynnie dopięty tył - w tym kierunku obecnie idą wszystkie
    współczesne "czteronapędy".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: