eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Data: 2016-10-20 11:02:04
    Temat: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:
    > W dniu 2016-10-16 o 18:08, a...@g...com pisze:
    >>
    >>> Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
    >>> najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym)
    >>> asfalcie?
    >>>
    >> Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70
    >> (AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w
    >> zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej
    >> neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne,
    >> dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod
    >> dostatkiem trakcji.
    >>
    >
    > Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód
    > 62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...
    >
    > To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają
    > przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył.
    > Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie
    > licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód
    > przednionapędowy.
    > Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o
    > tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz
    > drabiniasty ;-)
    >
    dlatego uważam, że bardzo fajny system ma Mitsubishi w swoich
    Outlanderach np. II generacji i bliźniakach (CCrosser,P4008) bądź
    pochodnych (ASX, C4 aircross).
    - tryb 2WD: 95 / 5 % przód / tył
    - tryb 4WD: 70 / 30
    - tryb Lock 50 / 50
    przy Lock + dod. wyłączeniu ESP - do 40km/h można wygrzebywać się ze
    śniegu czy piachu (każde koło pracuje niezależnie) czy pokojnie kręcić
    bączki.
    https://www.dropbox.com/s/l2olg4vfhi4zem1/zimowe_bac
    zki.mp4?dl=0

    Nie mam sporego doświadczenia w 4x4: Subaru Foresterem (XT) jeździłem
    chwilę ale nie w terenie, to samo z GrandVitarą. W tym oststnim
    podobała mi się opcja reduktora.
    Natomiast w CC zaliczyłem parę plaż (np. najdłuższą nad Adriatykiem w
    Czarnogórze), bezkresy dróg Albanii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny
    wyciągając czasami z opresji inne auta (ostatnio na Helu - VW
    transportera zapadniętego po osie w piachu w Chałupach).
    Na codzień czuć jak auto odpycha się czterema łapami przy przyspieszaniu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: