-
Data: 2016-10-20 11:02:04
Temat: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:
> W dniu 2016-10-16 o 18:08, a...@g...com pisze:
>>
>>> Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
>>> najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym)
>>> asfalcie?
>>>
>> Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70
>> (AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w
>> zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej
>> neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne,
>> dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod
>> dostatkiem trakcji.
>>
>
> Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód
> 62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...
>
> To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają
> przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył.
> Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie
> licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód
> przednionapędowy.
> Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o
> tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz
> drabiniasty ;-)
>
dlatego uważam, że bardzo fajny system ma Mitsubishi w swoich
Outlanderach np. II generacji i bliźniakach (CCrosser,P4008) bądź
pochodnych (ASX, C4 aircross).
- tryb 2WD: 95 / 5 % przód / tył
- tryb 4WD: 70 / 30
- tryb Lock 50 / 50
przy Lock + dod. wyłączeniu ESP - do 40km/h można wygrzebywać się ze
śniegu czy piachu (każde koło pracuje niezależnie) czy pokojnie kręcić
bączki.
https://www.dropbox.com/s/l2olg4vfhi4zem1/zimowe_bac
zki.mp4?dl=0
Nie mam sporego doświadczenia w 4x4: Subaru Foresterem (XT) jeździłem
chwilę ale nie w terenie, to samo z GrandVitarą. W tym oststnim
podobała mi się opcja reduktora.
Natomiast w CC zaliczyłem parę plaż (np. najdłuższą nad Adriatykiem w
Czarnogórze), bezkresy dróg Albanii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny
wyciągając czasami z opresji inne auta (ostatnio na Helu - VW
transportera zapadniętego po osie w piachu w Chałupach).
Na codzień czuć jak auto odpycha się czterema łapami przy przyspieszaniu.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.16 13:41 Tomasz Pyra
- 24.10.16 22:17 007
- 26.10.16 13:39 Maciek
- 26.10.16 13:44 AL
- 26.10.16 21:42 Tomasz Pyra
- 28.10.16 20:48 Tomasz Finke
- 28.10.16 21:59 Tomasz Pyra
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe