eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Data: 2016-10-16 17:03:43
    Temat: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Od: Scobowski <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13.10.2016 o 09:44, Maciek pisze:
    >
    > Pytanie głównie do inżynierów i praktyków zap***lania, jak chocby grupowy
    > rajdowiec Tomasz.

    Sorry, nie jestem Tomasz ;-)

    Z cywilnych doświadczeń: najbardziej przewidywalnie będzie ci się
    zachowywał samochód z centralnym torsenem albo z otwartą różnicówką.
    W pierwzym przypadku masz mozliwie najbardziej neutralną
    charakterystykę: jak coś ucieka, to bezstopniowo dostaje mniej momentu i
    ciągnie cię (bardziej) ta oś, która trzma (lepiej).

    W przypadku drugim: musisz mniej więcej czuć obciążenie osi/kół,
    wiedzieć/czuć, czy w danym momencie samochód będzie "bardziej
    przednionapędowy" czy "bardziej tylnionapędowy".

    Za dzieciaka - ogromną frajdę sprawialo mi na śliskim Audi 90 quattro w
    budzie B2 (otwarte różnicówki) - łatwiej było go wyprowadzić z równowagi.

    Jak się pojawiła żona i wożone samochdem dzieciaki - to poprawiało mi
    samopoczucie, że trzeba wiele starania albo nieuwagi, żeby auto z
    torsenem obrócić.

    Pojeździj, sam sprawdź, co ci odpowiada.
    Niektórym wystarczy albo wręcz sie podoba, że samochód jest
    przednionapędowy, a gdy kierowca ma kłopoty - dostanie mniej lub
    bardziej płynnie dopięty tył - w tym kierunku obecnie idą wszystkie
    współczesne "czteronapędy".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: