-
Data: 2016-10-28 21:59:16
Temat: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 28 Oct 2016 20:48:21 +0200, Tomasz Finke napisał(a):
> W dniu 2016-10-22 o 13:41, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
>> rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
>> jest symetryczne względem osi pojazdu.
>> I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
>
> Jest odwrotnie: układ napędowy w Subaru jest prostszy, bo został
> zaprojektowany wyłącznie jako AWD.
Napęd jest taki jaki jest, natomiast wymyślona w dziale marketingu
"symetryczność" wymaga w skrzyni biegów stosowania przedziwnego patentu
prowadzenia wału łączącego centralny dyfer z przednim.
Przez co wał zdawczy skrzyni musi być gruby (bo musi pomieścić w sobie wał
korbowy).
Komplikuje to sprawę, sądzę że kosztuje ładnych parę kilo i prawdopodobnie
sprawia że skrzynie biegów Subaru w porównaniu z konkurencją (Lancer,
Quattro) uchodzą za delikatne.
> U innych producentów AWD jest
> doczepiane do zwykłego napędu FWD/RWD kosztem zwiększenia komplikacji.
Uważaj żeby się czasem nie okazało że Subaru te swoje wzdłużne boksery też
ma w wersji 2WD.
> Silnik bokser jest umieszczony podłużnie, wał korbowy jest w osi
> pojazdu, dzięki czemu półosie są jednakowej długości i nie ma potrzeby
> stosowania przekładni kątowych po drodze, jak w autach z silnikiem
> poprzecznym.
Na pewno nie ma potrzeby stosowania przekładni kątowych? ;)
Tzn. nie widzę żadnego problemu w takich przekładniach, ale skoro już o
nich wspominasz, to sądzę że bez nich to Subaru mogłoby być napędzane
najwyżej śmigłem.
Co więcej - Subaru ma ich więcej niż konkurencja z AWD na Haldexie i
silnikiem poprzecznym :)
A półosie jednakowej długości z napędowego punktu widzenia nie są żadną
przewagą, a komplikują kwestie pomieszczenia się ze wszystkim w zwartej
obudowie skrzyni biegów. Gdzie wszystko musi być jedno pod drugim (zamiast
jedno obok drugiego).
>> Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
>> zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
>
> Dodatkowo trakcję poprawia obniżenie środka ciężkości auta dzięki
> niskiemu i płaskiemu silnikowi z tłokami przeciwsobnymi.
Tylko nie ma to zwiążku z symetrycznością napędu
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe