eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Data: 2016-10-28 21:59:16
    Temat: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 28 Oct 2016 20:48:21 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > W dniu 2016-10-22 o 13:41, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
    >> rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
    >> jest symetryczne względem osi pojazdu.
    >> I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
    >
    > Jest odwrotnie: układ napędowy w Subaru jest prostszy, bo został
    > zaprojektowany wyłącznie jako AWD.

    Napęd jest taki jaki jest, natomiast wymyślona w dziale marketingu
    "symetryczność" wymaga w skrzyni biegów stosowania przedziwnego patentu
    prowadzenia wału łączącego centralny dyfer z przednim.
    Przez co wał zdawczy skrzyni musi być gruby (bo musi pomieścić w sobie wał
    korbowy).
    Komplikuje to sprawę, sądzę że kosztuje ładnych parę kilo i prawdopodobnie
    sprawia że skrzynie biegów Subaru w porównaniu z konkurencją (Lancer,
    Quattro) uchodzą za delikatne.

    > U innych producentów AWD jest
    > doczepiane do zwykłego napędu FWD/RWD kosztem zwiększenia komplikacji.

    Uważaj żeby się czasem nie okazało że Subaru te swoje wzdłużne boksery też
    ma w wersji 2WD.

    > Silnik bokser jest umieszczony podłużnie, wał korbowy jest w osi
    > pojazdu, dzięki czemu półosie są jednakowej długości i nie ma potrzeby
    > stosowania przekładni kątowych po drodze, jak w autach z silnikiem
    > poprzecznym.

    Na pewno nie ma potrzeby stosowania przekładni kątowych? ;)

    Tzn. nie widzę żadnego problemu w takich przekładniach, ale skoro już o
    nich wspominasz, to sądzę że bez nich to Subaru mogłoby być napędzane
    najwyżej śmigłem.

    Co więcej - Subaru ma ich więcej niż konkurencja z AWD na Haldexie i
    silnikiem poprzecznym :)

    A półosie jednakowej długości z napędowego punktu widzenia nie są żadną
    przewagą, a komplikują kwestie pomieszczenia się ze wszystkim w zwartej
    obudowie skrzyni biegów. Gdzie wszystko musi być jedno pod drugim (zamiast
    jedno obok drugiego).


    >> Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
    >> zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
    >
    > Dodatkowo trakcję poprawia obniżenie środka ciężkości auta dzięki
    > niskiemu i płaskiemu silnikowi z tłokami przeciwsobnymi.

    Tylko nie ma to zwiążku z symetrycznością napędu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: