-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
Date: Thu, 02 Jun 2011 08:13:24 +0200
Organization: -
Lines: 44
Message-ID: <t...@4...com>
References: <9...@m...individual.net>
<3...@1...googlegroups.com>
<9...@m...individual.net>
<d...@l...googlegroups.com>
<9...@m...individual.net>
<3...@3...googlegroups.com>
<is5i27$l8e$1@news.task.gda.pl> <9...@m...individual.net>
<e...@4...com>
<9...@m...individual.net>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1306995203 10954 82.143.187.50 (2 Jun 2011 06:13:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Jun 2011 06:13:23 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28790
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 01 Jun 2011 23:40:40 +0200, Wieslaw Bicz wrote:
>W dniu 2011-06-01 22:04, J.F. pisze:
>> Ale nawet oni beda chcieli wiedziec jak cos wytopic, a nie
>> "tu na skali ma sie pokazac co najmniej 5".
>> Owszem - i to jest do dogadania .. tylko cena inna :-)
>>
>Tu wchodzimy w zupełnie inną tematykę: tego, co się opłaca i komu.
>Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
>
>I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
>bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
>przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
>testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
>przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
>elektronową).
A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?
Tak czy inaczej - VW to robi sam to moze sobie sprawdzac lub nie,
ewentualnie z jakim dlugoletnim partnerem.
Jak huta uslyszy "zrobcie mi nowy gatunek stali" to szybko padnie
pytanie "ile bedziecie zamawiac tego rocznie".
>Wszystkie koła produkowane przez VW są 100% sprawdzane
>ultradźwiękami (przy pomocy naszych urządzeń), każde wadliwe jest cięte
>i badane w laboratorium, żeby wykryć, co spowodowało wadę (przyczyny są
>potem w miarę możliwości usuwane). Tak samo postępuje BMW i Mercedes.
>Fiat natomiast (i nie tylko on) nie testuje kół. Być może m.in. dlatego
>też fachowcy rozważają czasem pytanie, kiedy VW kupi Alfa-Romeo, ale
>idea, żeby Fiat kupił np. Skodę przez nikogo nie jest brana pod uwagę.
GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
malo trwala jest.
Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
sed_Engine
Swoja droga ciekawe czemu - VW Wlochow zatrudnia :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.11 08:45 Konrad Anikiel
- 02.06.11 08:56 Konrad Anikiel
- 02.06.11 09:25 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 09:44 J.F.
- 02.06.11 09:51 Konrad Anikiel
- 01.06.11 20:08 p 47
- 01.06.11 20:10 p 47
- 02.06.11 13:06 p 47
- 02.06.11 13:17 p 47
- 02.06.11 13:27 J.F.
- 02.06.11 14:18 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:33 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:37 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 13:25 p 47
- 02.06.11 15:46 Krzysztof Chajęcki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=