eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSprawdzenie stopu...Re: Sprawdzenie stopu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Thu, 02 Jun 2011 08:13:24 +0200
    Organization: -
    Lines: 44
    Message-ID: <t...@4...com>
    References: <9...@m...individual.net>
    <3...@1...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <3...@3...googlegroups.com>
    <is5i27$l8e$1@news.task.gda.pl> <9...@m...individual.net>
    <e...@4...com>
    <9...@m...individual.net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306995203 10954 82.143.187.50 (2 Jun 2011 06:13:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Jun 2011 06:13:23 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28790
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 01 Jun 2011 23:40:40 +0200, Wieslaw Bicz wrote:
    >W dniu 2011-06-01 22:04, J.F. pisze:
    >> Ale nawet oni beda chcieli wiedziec jak cos wytopic, a nie
    >> "tu na skali ma sie pokazac co najmniej 5".
    >> Owszem - i to jest do dogadania .. tylko cena inna :-)
    >>
    >Tu wchodzimy w zupełnie inną tematykę: tego, co się opłaca i komu.
    >Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
    >
    >I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
    >bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
    >przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
    >testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
    >przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
    >elektronową).

    A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?

    Tak czy inaczej - VW to robi sam to moze sobie sprawdzac lub nie,
    ewentualnie z jakim dlugoletnim partnerem.
    Jak huta uslyszy "zrobcie mi nowy gatunek stali" to szybko padnie
    pytanie "ile bedziecie zamawiac tego rocznie".

    >Wszystkie koła produkowane przez VW są 100% sprawdzane
    >ultradźwiękami (przy pomocy naszych urządzeń), każde wadliwe jest cięte
    >i badane w laboratorium, żeby wykryć, co spowodowało wadę (przyczyny są
    >potem w miarę możliwości usuwane). Tak samo postępuje BMW i Mercedes.
    >Fiat natomiast (i nie tylko on) nie testuje kół. Być może m.in. dlatego
    >też fachowcy rozważają czasem pytanie, kiedy VW kupi Alfa-Romeo, ale
    >idea, żeby Fiat kupił np. Skodę przez nikogo nie jest brana pod uwagę.

    GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
    Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
    klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
    Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
    akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
    malo trwala jest.
    Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
    sed_Engine

    Swoja droga ciekawe czemu - VW Wlochow zatrudnia :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: