eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSprawdzenie stopu...Re: Sprawdzenie stopu...
  • Data: 2011-06-02 13:17:17
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:94p37tFn3hU1@mid.individual.net...
    >
    >>> Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub
    >>> fizyki.
    >>>
    >>> I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
    >>> bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
    >>> przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
    >>> testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
    >>> przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
    >>> elektronową).
    >>
    >> A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?
    >
    > Wszyscy tak robią, to jest standardowa technika. Nie wiem, czemu taką
    > wybrano, ale to chyba ma jakieś uzasadnienie, może chodzi o odkształcenia?
    >>
    >>
    >>
    >> GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
    >> Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
    >> klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
    >> Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
    >> akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
    >> malo trwala jest.
    >> Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
    sed_Engine
    >>
    >>
    > GM chyba nie sprawdza, ale awarie przekładni są rzadkością. Tego się
    > rachej nie spotyka za często. Poza tym nie powodują raczej tragicznych
    > skutków.
    >
    > To jest kwestia filozofi, wprowadzanej konsekwentnie na wszystkich polach:
    > Sprawdzać wszystko i doprowadzić do perfekcyjnego wyrobu.
    >
    > To owocuje wiernością klientów.
    >
    >
    N marginesie,- badanie 100% to wcale nie jedyna metoda osiągania wysokiej
    jakości. Akurat stosowane sa tu 2 filozofie,- albo tak ujednorodnić i
    dopracowac proces obróbki, zeby prawdopodobieństwo ponadnormatywnej odchyłki
    (generalnie;-braku) było akceptowalnie niskie, a więc nie było potrzeby
    badania wszystkich wyrobów ( metody badań wyrywkowych wystarczą), albo tez
    stosować mniej wyrafinowane metody produkcji, ale za to odsiewać braki w
    100%-owej kontroli końcowej.
    Którą metodę wybiera się zalezy od wielu czynników, przede wszystkim od
    kalkulacji, ale i od mozliwosci technicznych.
    Obie dać powinny podobny rezultat. A więc aby uzyskać perfekcyjny wyrób
    niekoniecznie trzeba sprawdzać 100% wyrobów.
    Byc może zrobotyzowanie produkcji silników, dające bardziej powtarzalną
    produkcję przy mniejszych tolerancjach pozwoliło wyeliminowac konieczność
    sprawdzania 100%-owego.
    Przypominam tez, ze istnieje coś takiego, co nazywa się "metody statystyczne
    badania jakości"...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: