-
Data: 2011-06-02 13:17:17
Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:94p37tFn3hU1@mid.individual.net...
>
>>> Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub
>>> fizyki.
>>>
>>> I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
>>> bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
>>> przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
>>> testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
>>> przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
>>> elektronową).
>>
>> A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?
>
> Wszyscy tak robią, to jest standardowa technika. Nie wiem, czemu taką
> wybrano, ale to chyba ma jakieś uzasadnienie, może chodzi o odkształcenia?
>>
>>
>>
>> GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
>> Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
>> klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
>> Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
>> akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
>> malo trwala jest.
>> Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
sed_Engine
>>
>>
> GM chyba nie sprawdza, ale awarie przekładni są rzadkością. Tego się
> rachej nie spotyka za często. Poza tym nie powodują raczej tragicznych
> skutków.
>
> To jest kwestia filozofi, wprowadzanej konsekwentnie na wszystkich polach:
> Sprawdzać wszystko i doprowadzić do perfekcyjnego wyrobu.
>
> To owocuje wiernością klientów.
>
>
N marginesie,- badanie 100% to wcale nie jedyna metoda osiągania wysokiej
jakości. Akurat stosowane sa tu 2 filozofie,- albo tak ujednorodnić i
dopracowac proces obróbki, zeby prawdopodobieństwo ponadnormatywnej odchyłki
(generalnie;-braku) było akceptowalnie niskie, a więc nie było potrzeby
badania wszystkich wyrobów ( metody badań wyrywkowych wystarczą), albo tez
stosować mniej wyrafinowane metody produkcji, ale za to odsiewać braki w
100%-owej kontroli końcowej.
Którą metodę wybiera się zalezy od wielu czynników, przede wszystkim od
kalkulacji, ale i od mozliwosci technicznych.
Obie dać powinny podobny rezultat. A więc aby uzyskać perfekcyjny wyrób
niekoniecznie trzeba sprawdzać 100% wyrobów.
Byc może zrobotyzowanie produkcji silników, dające bardziej powtarzalną
produkcję przy mniejszych tolerancjach pozwoliło wyeliminowac konieczność
sprawdzania 100%-owego.
Przypominam tez, ze istnieje coś takiego, co nazywa się "metody statystyczne
badania jakości"...
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.11 13:27 J.F.
- 02.06.11 14:18 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:33 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:37 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 13:25 p 47
- 02.06.11 15:46 Krzysztof Chajęcki
- 02.06.11 15:51 lukaszPK
- 02.06.11 17:11 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 20:59 Konrad Anikiel
- 02.06.11 21:06 Krzysztof Chajęcki
- 03.06.11 00:35 J.F.
- 03.06.11 09:23 Konrad Anikiel
- 03.06.11 10:26 J.F.
- 03.06.11 11:09 Wieslaw Bicz
- 03.06.11 11:12 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=