eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSprawdzenie stopu...Re: Sprawdzenie stopu...
  • Data: 2011-06-02 09:51:58
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jun 2, 10:25 am, Wieslaw Bicz <o...@o...pl> wrote:
    > >> Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
    >
    > >> I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
    > >> bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
    > >> przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
    > >> testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
    > >> przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
    > >> elektronową).
    >
    > > A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?
    >
    > Wszyscy tak robią, to jest standardowa technika. Nie wiem, czemu taką
    > wybrano, ale to chyba ma jakieś uzasadnienie, może chodzi o odkształcenia?
    >
    > > GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
    > > Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
    > > klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
    > > Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
    > > akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
    > > malo trwala jest.
    > > Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
    > >http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robot
    ised_Engine
    >
    > GM chyba nie sprawdza, ale awarie przekładni są rzadkością. Tego się
    > rachej nie spotyka za często. Poza tym nie powodują raczej tragicznych
    > skutków.
    >
    > To jest kwestia filozofi, wprowadzanej konsekwentnie na wszystkich
    > polach: Sprawdzać wszystko i doprowadzić do perfekcyjnego wyrobu.
    >
    > To owocuje wiernością klientów.

    Kilogram samochodu kosztuje tyle ile kilogram hamburgera, a kilogram
    turbiny- tyle ile kilogram srebra. Słowa szefa Rolls Royca kiedy
    wycofali się z motoryzacji. Przypomina mi się za każdym razem jak
    mijam to niebieskie czarodziejskie pudło z ich... w sumie kilkoma
    tonami chemicznie prawie takiego samego żelastwa jak ciężarówka która
    to przywiozła. Dzisiaj już się nie da robić drogich samochodów, żeby
    na nich coś zarobić, trzeba ciąć koszty, a te są w ludziach. Ale żeby
    powywalać ludzi i poustawiać za nich roboty, wszystko musi być
    idealnie powtarzalne.Stąd kontrola jakości na poziomie który może
    wydawać sie niedorzeczny dla człowieka. Ale po porównaniu z precyzją
    ruchu przemysłowych robotów, jasne się staje że to właśnie tyle ile
    potrzeba.
    Konrad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: