-
Data: 2011-06-02 09:51:58
Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Jun 2, 10:25 am, Wieslaw Bicz <o...@o...pl> wrote:
> >> Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
>
> >> I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
> >> bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
> >> przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
> >> testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
> >> przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
> >> elektronową).
>
> > A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?
>
> Wszyscy tak robią, to jest standardowa technika. Nie wiem, czemu taką
> wybrano, ale to chyba ma jakieś uzasadnienie, może chodzi o odkształcenia?
>
> > GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
> > Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
> > klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
> > Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
> > akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
> > malo trwala jest.
> > Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
> >http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robot
ised_Engine
>
> GM chyba nie sprawdza, ale awarie przekładni są rzadkością. Tego się
> rachej nie spotyka za często. Poza tym nie powodują raczej tragicznych
> skutków.
>
> To jest kwestia filozofi, wprowadzanej konsekwentnie na wszystkich
> polach: Sprawdzać wszystko i doprowadzić do perfekcyjnego wyrobu.
>
> To owocuje wiernością klientów.
Kilogram samochodu kosztuje tyle ile kilogram hamburgera, a kilogram
turbiny- tyle ile kilogram srebra. Słowa szefa Rolls Royca kiedy
wycofali się z motoryzacji. Przypomina mi się za każdym razem jak
mijam to niebieskie czarodziejskie pudło z ich... w sumie kilkoma
tonami chemicznie prawie takiego samego żelastwa jak ciężarówka która
to przywiozła. Dzisiaj już się nie da robić drogich samochodów, żeby
na nich coś zarobić, trzeba ciąć koszty, a te są w ludziach. Ale żeby
powywalać ludzi i poustawiać za nich roboty, wszystko musi być
idealnie powtarzalne.Stąd kontrola jakości na poziomie który może
wydawać sie niedorzeczny dla człowieka. Ale po porównaniu z precyzją
ruchu przemysłowych robotów, jasne się staje że to właśnie tyle ile
potrzeba.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.11 20:08 p 47
- 01.06.11 20:10 p 47
- 02.06.11 13:06 p 47
- 02.06.11 13:17 p 47
- 02.06.11 13:27 J.F.
- 02.06.11 14:18 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:33 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 14:37 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 13:25 p 47
- 02.06.11 15:46 Krzysztof Chajęcki
- 02.06.11 15:51 lukaszPK
- 02.06.11 17:11 Wieslaw Bicz
- 02.06.11 20:59 Konrad Anikiel
- 02.06.11 21:06 Krzysztof Chajęcki
- 03.06.11 00:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=