eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSprawdzenie stopu...Re: Sprawdzenie stopu...
  • Data: 2011-06-02 06:13:24
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 01 Jun 2011 23:40:40 +0200, Wieslaw Bicz wrote:
    >W dniu 2011-06-01 22:04, J.F. pisze:
    >> Ale nawet oni beda chcieli wiedziec jak cos wytopic, a nie
    >> "tu na skali ma sie pokazac co najmniej 5".
    >> Owszem - i to jest do dogadania .. tylko cena inna :-)
    >>
    >Tu wchodzimy w zupełnie inną tematykę: tego, co się opłaca i komu.
    >Na to pytanie nie można odpowiedzieć z punktu widzenia techniki lub fizyki.
    >
    >I często nawet względy ekonomiczne nie są takie proste do wyjaśnienia,
    >bo wynikają z bardziej długofalowych kalkulacji. Dam może kilka
    >przykładów: ok. 10 lat temu zainstalowaliśmy w fabryce VW urządzenia do
    >testowania spawów kół zębatych (jak wiedzą znawcy wszystkie koła
    >przekładni samochodowych są składane z dwóch części, spawanych wiązką
    >elektronową).

    A to mnie troche zdziwiles. Naprawde ?

    Tak czy inaczej - VW to robi sam to moze sobie sprawdzac lub nie,
    ewentualnie z jakim dlugoletnim partnerem.
    Jak huta uslyszy "zrobcie mi nowy gatunek stali" to szybko padnie
    pytanie "ile bedziecie zamawiac tego rocznie".

    >Wszystkie koła produkowane przez VW są 100% sprawdzane
    >ultradźwiękami (przy pomocy naszych urządzeń), każde wadliwe jest cięte
    >i badane w laboratorium, żeby wykryć, co spowodowało wadę (przyczyny są
    >potem w miarę możliwości usuwane). Tak samo postępuje BMW i Mercedes.
    >Fiat natomiast (i nie tylko on) nie testuje kół. Być może m.in. dlatego
    >też fachowcy rozważają czasem pytanie, kiedy VW kupi Alfa-Romeo, ale
    >idea, żeby Fiat kupił np. Skodę przez nikogo nie jest brana pod uwagę.

    GM tez sprawdza ? Zbankrutowal :-)
    Jak swiadczy historia biznesu - rozne fabryki roznie popadaja w
    klopoty, i niekoniecznie jest to sprawa jakosci.
    Fiatowi wiele zlego mozna zarzucic, ale zeby mu pekaly kolka zebate to
    akurat nie slyszalem. Alternatory im pekaja - reszta po prostu jakos
    malo trwala jest.
    Fiat za to zrobotyzowal produkcje silnikow
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
    sed_Engine

    Swoja droga ciekawe czemu - VW Wlochow zatrudnia :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: