    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Sun, 29 May 2011 09:45:30 +0200

    On Sat, 28 May 2011 13:58:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    >Typowy wymiennik (skończony) to pomiędzy 3 a 30 ton stali. [...]
    >kołnierza, bo w parownikach na wlocie jest inny niż na wylocie.
    >Zamówienie to np ciąg znaków "SA-312 TP316 6NPS Sch40 850 mm" i
    >koniec. W tym jest cała informacja, materiał ma spełniać wszystkie
    >wymagania normy SA-312 w aktualnym wydaniu, atest ma poświadczać
    >zgodność.

    No wlasnie - dostawca robi zgodnie z norma, a wam to odpowiada.
    A jak sobie zazyczysz takiej stali ze "Mr Johnowi na warsztacie w
    nastepujacym tescie: ... ma wyjsc 67", to uslyszysz "sp*", albo
    "na ile tys ton zamowienie ?"

    >Ja nie mówię "droższego" tylko "innego". Takiego którego można
    >zaudytować. Jak pracowałem w Polsce, braliśmy materiał bezpośrednio z
    >Outokumpu- ani razu nie zdarzył się najmniejszy problem ze zgodnością
    >dostarczonego materiału z zamówieniem. Specjalnie dla nas zaczęli
    >produkować nowy gatunek stali, którego wcześniej nigdy nie robili!
    >Wszystko się da, tylko trzeba w to wierzyć.

    No dobra, piece sa od kilkuset kg, wyprodukowac mozna, atestowac moza,
    tylko ile to bedzie kosztowalo.

    >Absolutnie przestrzeganą zasadą było żądanie atestu (faksem) zanim
    >wyślemy zamówienie. Zamówienie było na partię materiału na którą był
    >przysłany atest. Materiał musiał mieć obowiązkowo oryginalne
    >oznakowanie producenta dla identyfikacji z tym atestem sprzed
    >zamówienia. Też się da :-)

    Ale trzeba kupic cala rure a nie kawalek :-P

    Ciekawe ile kosztuje u chinczyka wystawienie atestu na zadanie.
    Choc oczywiscie po pierwszej wpadce mozecie odmawiac brania od tego
    producenta.

    J.