  • Data: 2011-05-28 20:58:23
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 28, 11:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pod wieloma wzgledami ta zmiana nic nie dala, a nawet na gorsze :-)

    > No tak Konradzie, tylko ile wy tej stali kupujecie ?
    > Bo jak macie cale pudlo specyfikacji zakupowej na wymiennik, to jak
    > kupujecie do niego material  ?
    > Kolejne pudlo, czy dostawca was olewa, nie bedzie pudla czytal dla
    > jednego malego kontraktu. Ewentualnie chcieliscie stal XXX to
    > dostarczy stal XXX, wraz z atestem konkretnej partii, a reszte to
    > sobie sami czytajcie ?

    Typowy wymiennik (skończony) to pomiędzy 3 a 30 ton stali. W tym
    jakieś 50-70% dyfuzyjnie zgrzewany rdzeń (na rdzenie materiał kupowany
    jest w wielkiej ilości raz na kilka lat), reszta to głowice, króćce,
    kołnierze, podpory- kupowane jednorazowo. Cały szereg różnych postaci
    materiału. Gatunki od 304 do 617, włącznie z duplexami. Każdy
    wymiennik jest inny. A to znaczy że zdarza się zamawiać np 350 mm rury
    18" 160Sch, czyli kawałek krótszy niż szerszy. Albo pojedynczą sztukę
    kołnierza, bo w parownikach na wlocie jest inny niż na wylocie.
    Zamówienie to np ciąg znaków "SA-312 TP316 6NPS Sch40 850 mm" i
    koniec. W tym jest cała informacja, materiał ma spełniać wszystkie
    wymagania normy SA-312 w aktualnym wydaniu, atest ma poświadczać
    zgodność.

    > Tylko wiesz - on robi tanie barierki a nie wymieniki do reaktorow.
    > Jak dostawca bedzie za drogi, to on nie wygra przetargu :-)

    Ja nie mówię "droższego" tylko "innego". Takiego którego można
    zaudytować. Jak pracowałem w Polsce, braliśmy materiał bezpośrednio z
    Outokumpu- ani razu nie zdarzył się najmniejszy problem ze zgodnością
    dostarczonego materiału z zamówieniem. Specjalnie dla nas zaczęli
    produkować nowy gatunek stali, którego wcześniej nigdy nie robili!
    Wszystko się da, tylko trzeba w to wierzyć.
    Absolutnie przestrzeganą zasadą było żądanie atestu (faksem) zanim
    wyślemy zamówienie. Zamówienie było na partię materiału na którą był
    przysłany atest. Materiał musiał mieć obowiązkowo oryginalne
    oznakowanie producenta dla identyfikacji z tym atestem sprzed
    zamówienia. Też się da :-)
    Konrad