  • Data: 2011-05-30 00:37:17
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:irnqlg$fud$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy są w naszym kraju laboratoria, które są w stanie sprawdzić i określić
    > stop z jakiego wykonana jest rura (w tym wypadku)? Ile taka przyjemność
    > może kosztować? Tylko proszę nie odsyłać mnie do atestu dostawcy, bo
    > chodzi właśnie o to, że nas najwyraźniej robi w balona.... :-/ Znów dwie
    > dostawy, w papierach to samo, a rura ma inny odcień (co mi wisi, bo i tak
    > do ocynku idzie) ale też inne właściwości mechaniczne (co mi już nie
    > wisi, bo nie daje się giąć)... :-/

    Szczerze mówiąc nie rozumiem ani problemu, ani powstałej tej wielowatkowej
    dyskudji.
    Problem bowiem przypomina mi nieco sięganie prawą reką do lewego ucha;-
    piszesz bowiem, że:
    1. twoja firma jest powaznym odbiorca dyskutowanych rur
    2. dostawca tez jest poważny
    3. różnice pomiedzy cechami rur tej samej klasy z różnych dostaw są wyraźne
    i MIERZALNE! (to ważne)

    a zatem skoro róznice między dostawami sa znaczne, obiektywne i MIERZALNE to
    dlaczego po prostu pisemnie nie złozyć reklamacji do dostawcy opisując całą
    tę sytuację i zażądać wymiany gorszej partii na własciwą (tj. odpowiednio
    plastyczną). Zakładam, ze sprawdziłes juz wczesniej, ze własności rur
    wypodukowanych wg normy z atestu powinny być wystarczające do waszych
    celów, zeby nie okazało sie , ze te z 'gorszych" dostaw też mieszcza się w
    normie, ale ale ich podatnośc na gięciejest niewystarczająca, a te "lepsze"
    tez mieszczą sie w normie, ale z tak duzym naddatkiem, że dużo lepiej się
    gną, co bywa..
    Po co na zapas ty już teraz sie martwisz badaniami, niechaj najpierw
    dostawca wytłumaczy te różnice, skoro powazny (pkt2) i zalezy mu na dobrym
    kliencie(pkt1), który stawia mu konkretny i sprawdzalny zarzut (pkt3)