    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalili się w Tesli
    Date: Fri, 19 Aug 2022 14:36:37 +0200

    On 19/08/2022 12:22, mk4 wrote:
    > Kolejny forumowy palant i/lub pianobijca.
    > Jasne ze chodzi o sytuacje, kiedy straz albo sluzby jeszcze nie
    > dojechaly. Jak dojada to maja swoje narzedzia i sposoby. A ten bije
    > piane zeby bic.

    Służba nie dojachała.

    Jak mam podpiąc łańcuch pod klamkę od Lanosa który własnie płonie z
    powodu nieszczelnej butli LPG IIgen?

    Pamietaj, że Radek ma pretencję, że ludzie kupują samochody z kiepskimi
    klamkami, zamiast ze wzmocnionych tytanem.

    > Poza tym jak jest klamka to jasne ze szarpiesz - zwykle uda sie
    > otworzyc. Jak nie, to bierzesz cokolwiek - koszule, linke, pasek ze
    > spodni - przeciagasz przez klamkie i z pomoca drugiej osoby zwiekszasz
    > sile. To juz prawie na pewno sie otworzą.

    Tak. W Lanosie wręcz wyskoczą z zawiasów. Znaczy klamka wyskoczy z
    zawiasów. O ile coś owiniesz. Ja nie wiem jak. Może jak by podpiłować...

    > Jak to nie pomaga to mozesz jeszcze wybic szybe

    Niewiarygodne... Dopiero po tym jak wyrwiesz klamkę? Nie abym był jakoś
    specjalnie palantem i/lub pianobijcą, ale jakoś przyszło by mi to
    pierwsze do głowy. Wybić szybę, jeśli klamka nie działa i drzwi nie da
    się wyrwać gołymi rekami. Albo otworzyć inne. Albo otworzyć bagażnik.
    Albo wypchnąc nogami od środka, jeśli jesteś odważny. Albo cokolwiek
    innego, o większej szansie powodzenia niż kawałek taniego i 20-letniego
    tworzywa do wyrywania drzwi z zawiasów za pomocą łańcucha i/lub koszulki.

    Samochody płoną szybko. Szybciej, niż test klamki z łańcuchem.

    Niedaleko mnie spłonął kierowca. Śwadek naoczny naliczły około minuty od
    widoczego płomienia pod silnikiem do palcego się samochodu w całości. Z
    grilowanym kierowcą w środku.

    Nie zdażysz wyjąc łańcucha z prawidłowo ustawionej terenówki.

    > i dwie dodatkowe osoby
    > moga ciagnac za same drzwi a dwie za klamke. Jesli to nie pomoze to
    > prawdopodobnie drzwi nie da sie otworzyc takze ciagnac za klamke innym
    > pojazdem - bo po prostu klamka sie wygnie albo urwie.

    Czyli po jakiś nastu minutach walki z dzwiami można temat porzucić jako
    mało skuteczny?

    > No i takie rzeczy to chyba wie juz dzieciak w 6 klasie podstawowki.

    Tak, szeregowac rozwiązania pod kątem ich powodzenia potrafią
    przedszkolaki i bliżej nieokreślona częśc kierowców.

    > A tutaj starzy faceci bija piane wokol oczywistosci. Rece opadaja.

    A klamki urywajo.

    W sumie wina tego co Lanosa kupił. Mógł przewidieć i kupić porządny, z
    klamkami podbitymi prętami zbrojeniowymi, do wyrywania.

    Temat klamek jest mi bliski - do jednego Seata, chyba do starej Ibizy,
    można było kupić klamki jakościowo biodegradowalne - dawały się mielić w
    palcach na proszek. Oryginalne leżaki magazynowe. Z mezozoiku.

    Tak, że tego...

    Porada dobra, ale niekoniecznie nadaje się do czegokolwiek poza teorią.

    Pali się - wyrywasz ludzie ze środka wszelkimi sposobami, wliczając
    wyjmowanie przez szyberdach a nie bawisz się w wyrywanie drzwi łańcuchem
    zaczepionym o klamkę.