-
Data: 2022-08-20 14:41:04
Temat: Re: Spalili się w Tesli
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2022-08-19 o 20:53, cef pisze:
> W dniu 2022-08-19 o 20:30, Janusz pisze:
>> W dniu 2022-08-19 o 20:21, cef pisze:
>>> W dniu 2022-08-19 o 18:08, Janusz pisze:
>>>> W dniu 2022-08-18 o 08:43, cef pisze:
>>>>> W dniu 2022-08-17 o 23:45, Janusz pisze:
>>>>>
>>>>>> Czytam regularnie 'Bielskie drogi' na Fb i zapalenie auta jest
>>>>>> rzadkością a wypadków jest sporo, różnych, lekkich ciężkich. To
>>>>>> juz więcej pali się samoistnie bez wypadku. Więc szanse zapalenia
>>>>>> auta po wypadku są max 20%. Za to przy elektrykach sytuacja jest
>>>>>> odwrotna, w zasadzie każda mocniejsza stłuczka z deformacja
>>>>>> podwozia skończy się zapaleniem akumulatora, bo po prostu takie te
>>>>>> akumulatory są. I zgadnij teraz w którym typie aut jest większa
>>>>>> szansa przeżycia?
>>>>>
>>>>> A jakie są statystyki dotyczące wpadania pojazdów do wody?
>>>>>
>>>> A co to ma wspólnego z tematem? Pewnie w necie są, poszukaj sobie :)
>>>
>>> Dokładnie tyle samo co rozważanie ile się jakich samochodów pali.
>>>
>>>
>> Ale rozmawiamy o elektryku który sie spalił po zderzeniu z drzewem a
>> nie o autach które się utopiły. I zwracam uwagę że z racji konstrukcji
>> takie auta się szybciej zapalają od zwykłych spalinowych. Na dodatek
>> są groźniejsze bo dają mniejsze szanse ucieczki ze względu na
>> usytuowanie akumulatora a co za tym idzie źródła ognia.
>> Nikt do tej pory na to nie zwracał uwagi.
>
> To akurat wpadnięcie do rzeki też może dawać ciekawe efekty
> jak akumulatory zostaną uszkodzone.
> W początku wątku można było napisać, że cokolwiek
> walnęło w drzewo i się zapaliło.
No nie.
> Zupełnie niepotrzebnie pochyliłeś się nad rodzajem napędu
> w sensie łatwości pożaru. Ja bym bardziej poszedł w kierunku
Ale tu o to chodzi, akumulatory są bardzo wrażliwe na uszkodzenia
mechaniczne.
> konstrukcyjnym - tzn, że samochód cięższy jest trudniejszy do opanowania
> w warunkach krytycznych jazdy na styku.
To jest nieistotne. Każdy samochód można nie opanować, wbrew pozorom
akurat elektryki są lepsze do prowadzenia bo mają niżej środek ciężkości
od zwykłych aut.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.22 23:06 ii
- 21.08.22 13:55 Mateusz Bogusz
- 21.08.22 18:27 RadoslawF
- 22.08.22 18:35 J.F
- 23.08.22 06:44 Shrek
- 23.08.22 11:01 ii
- 23.08.22 13:51 J.F
- 23.08.22 20:29 Mateusz Bogusz
- 23.08.22 21:18 ii
- 24.08.22 17:59 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=