  • Data: 2012-06-06 20:52:36
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqo5ca$i5u$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Hola, hola - przy przyspieszaniu.

    Jasne.

    >Jak już jesteś na najwyższym biegu i potrzebujesz jechać szybciej - droga
    >wolna, choć to oczywiście podnosi spalanie.

    O to szło.
    Widać każde przekroczenie 2000 podnosi spalanie.
    Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze mniejsze
    niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?

    > Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700

    "Nie ciągnie" to pojęcie względne.

    Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700
    zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy.

    >to sobie te 2000 podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na
    >wyższy przy takich obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i
    >jednocześnie, żeby były to możliwie najniższe obroty.

    Ceed pojedzie i 40 na najwyższym biegu, Lancia tym bardziej i z mniejszymi
    oporami, ale co to za jazda.....