eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-07 11:43:33
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.

    1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI

    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?

    Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
    zakresie obrotów. Szybciej przyspiesza, więc przez krótszy czxas jest na
    "wyższych" obrotach.

    > Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
    > a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    > dynamiczną tak jak piszą.

    U mnie przy 2000 RPM wyższy bieg będzie miał faktycznie start z poziomu
    poniżej 1500, ale te 2000 RPM jest wartością orientacyjną, w przypadku
    diesla chodzi o to, aby trzymać go cały czas w najniższym zakresie
    obrotów jaki daje 100% momentu, co w przypadku mojego auta daje
    użyteczny zakres od 1500-2250.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: