    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Thu, 14 Jul 2011 16:58:09 +0200

    On 13.07.2011 14:06, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Po pierwsze, wydaje mi się, że nie masz racji. Wskaż podstawę prawną.

    Prawo autorskie. Można rozpowszechniać utwory już rozpowszechnione w
    gronie osób pozostających w bliskim związku towarzyskim. Czyli rodzina,
    znajomi, ale nie możesz takiej płytki dać osobie przypadkowej na ulicy.

    > Po drugie, dozwolny użytek nie ma nic wspólnego z tym, czy egzemplarz
    > utworu jest obiektem fizycznym, czy nie: np. w przypadku muzyki takie
    > same prawa dotycza płyt CD, co plików MP3. To samo dotyczy tekstów
    > drukowanych na papierze i tekstów w postaci plików i tak dalej.
    > Szczególne przepisy dla obiektów fizycznych są tylko dla oryginalnych
    > dzieł, rękopisów i takich tam.

    Ale są to przepisy specyficzne. Dla istnienia utworu jest wymagane
    ustalenie go w jakiejś postaci, nieważne jakiej. Zaśpiewanie w tramwaju
    jest już ustaleniem utworu.

    > Z kolei oprogramowanie jest częściowo wyłaczone spod dozwolonego
    > użytku bez względu na to, czy jest na płycie CD, czy nie. Po prostu
    > specjalny przepis, nb. akurat to specyfika polskiego prawa.

    W innych prawodastwach akurat mogą być większe obostrzenia dotyczące
    innych utworów niż programy komputerowe.

    --
    http://szumofob.eu