  • Data: 2011-07-14 18:28:14
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/07/2011 07:10, Mariusz Kruk wrote:

    > Wszyscy prawnicy (dla ustalenia uwagi - trzech różnych, wszyscy
    > zajmujący się na codzień prawem autorskim), interpretowali to "po
    > mojemu". Orzecznictwa w tej chwili z głowy nie przytoczę, ale coś by się
    > na pewno znalazło.

    OK. Ja znalazłem taki wpis:
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,dozwolony;uzytek;i;kopi
    owanie;utworow,9201.html

    Rozumiem, że Olgierd nie jest prawnikiem (lub przynajmniej nie
    praktykującym prawnikiem), ale wydaje mi się, że się jakośtam zna na
    temacie. Wpis też jest sprzed trzech lat, więc teoretycznie orzecznictwo
    mogło się pojawić, ale ja raczej bym w to wątpił (poważnie myślisz, że
    ktoś stanął przed sądem za przegrywanie CD koledze/od kolegi?).

    Pozostaje jeszcze kwestia zgodności takiego postępowania z art. 35 - w
    zależności od tego, co rozumiemy przez "przegrać płytkę koledze": jeśli
    jest to wypożyczenie egzemplarza w ten sposób, że robimy kopię, żeby się
    oryginał nie zniszczył ani nie zgubił, a oryginał trzymamy w szufladzie
    i nie korzystamy, to w porządku. Ale raczej pod takim pojęciem
    rozumiałbym proceder taki, że kopiujemy płytkę i dajemy kopię koledze, a
    ze swojego oryginału dalej korzystamy, włącznie ze skopiowaniem
    kolejnemu koledze i tak dalej: nawet jeśli kwalifikuje się to nadal na
    "korzystanie z pojedynczych egzemplarzy", to z całą pewnością sędzia
    może uznać, że postępowanie takie "godzi w słuszne interesy twórcy".