    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Date: Tue, 21 Jul 2015 21:21:16 -0500
    <x...@m...org> <mo5qhe$6ho$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@m...org> <55a90183$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a920e5$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a92330$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <55abd591$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
    <moh3ne$nah$1@node2.news.atman.pl> <moje2i$lsp$1@dont-email.me>
    <mojgau$4pu$1@node1.news.atman.pl> <mojtmv$kcm$1@dont-email.me>
    <molo8q$gbl$1@node1.news.atman.pl>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
    news:molo8q$gbl$1@node1.news.atman.pl...

    > Myślałem, że Ty zweryfikowałeś, skoro swoim pytaniem zarzuciłeś mi złą
    > obsługę klimy... :)

    Wyobraź sobie, że nie byłem w stanie zweryfikować :-)
    Jak dotąd przejeździłem w 4 autach z klimą ostatnie 15 lat
    i w żadnym nic nie śmierdziało i NIGDY nie musiałem niczego
    odgrzybiać ani ozonować. Te cztery auta to 1995 toyota camry,
    1994 nissan sentra (podobny do nissan sunny w Europie)
    2004 honda accord coupe i 2007 acura tl-s. Możesz powiedzieć
    że "japończyki" - ok, wniosek z tego że Twój śmierdzi a Japońce nie.

    > A wychodząc z samochodu nie wpuścisz? Poza tym - jakie wilgotne powietrze.
    > Dziś, typowy letni dzień - wilgotność powietrza 47% (30st.C). Pomijając
    > (niesłusznie) kwestie temperatury, to wartość zalecanej wilgotności w
    > mieszkaniu...

    Ja mieszkam w USA, Chicago - tu jest bardzo duża wilgotność powietrza.
    Klima pracuje bez urlopów i produkuje kałużę wody pod autem na postoju.
    Wigotność powietrza często w upały przekracza 70-80%. Jest sauna.

    > Zgadzam się. Tak to nie powinno działać i chciałbym się tego pozbyć...

    Pozbądź się auta. To jest już dziś rzęch :-)

    > Gdyby to było takie proste... :) Poza tym nie mam pewności, czy to felerny
    > egzemplarz, czy wadliwa konstrukcja...

    Popytaj na grupie u innych użytkowników 1999 Karolci.

    > A rzadko to człowiek podjeżdża na zakupy do marketu,
    > aby problemem było coś takiego sprawdzić?

    Sprawdzone tysiące razy w wilgotnym Chicago - nic nie śmierdzi.

    > Stawiam, że wszystkie samochody są dobrze skonstruowane, tylko w
    > niektórych rozpoczął się pewien proces, którego nie można już
    > cofnąć bez sporych nakładów pracy...

    Ile miałeś aut z klimą i jak długo nimi jeździłeś że tak stwierdzasz?
    Jak wytłumaczysz że od 1998 roku mam auta z klimą w których
    żaden proces się tam nie rozpoczyna? :-)

    > Tak, i będę siedział 10 min w samochodzie i oglądał parownik. Aż tak mnie
    > to nie pasjonuje. Poza tym nie w tym samochodzie.
    > Laptopa z kamerą byłbym w stanie jeszcze zostawić...

    Szkoda czasu.

    > Czego, roztoczy? ;) Corolla E11 1999r., wcześniej mało używana...
    > Klima ręczna, wydajna.

    Kupiona nowa w Polsce? Klima fabryczna czy dołożona już po fabryce?

    > Kałuży może nie, ale woda kapie. Pianka dezynfekująca też tamtędy
    > wylata...

    No jak na dworze 40% wilgotności to kałuży nie będzie...
    Poczekaj na upalny dzień z wilgotnością powietrza 70-80% :-)