eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-14 17:16:55
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-14 13:54, Cavallino wrote:

    > Przy okazji próbująć wpłynąć na moje, proponując jakieś testy na Twoich
    > warunkach.

    Ujmijmy to tak - proponując testy :-) Warunki są do ustalenia :-)

    > W tym przypadku najwyżej na cień prawdopodobieństwa.

    Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ? Czyli duże
    prawdopodobieństwo, że RWD będzie się jechać lepiej niż FWD ?

    Jesteś pewien ? :-)

    > Nie.
    > Po prostu te 20 z hakiem lat temu większość produktów polskiej
    > motoryzacji miało napęd na tył.
    > O ile nie wszystkie.

    Przerabiałem ich część.

    > Wystarczający do jazdy FWD jak widać.

    > To drugie.
    > Albo każdy inny na letnich kapciach w tamtych warunkach.

    Ok, zgoda.

    Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
    powiedzmy 5-lat testowałeś ?

    > Super.
    > Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)

    Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)

    > Rocznik 1979.
    > To się chyba rekin na to mówiło.
    > 1.8 w każdym razie.

    E21 zatem pewnie.

    > Nie, wtedy o prochy było ciężko. ;-)

    W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)

    > Też pisałem.
    > Audi Coupe 1.8.

    > Nie bardzo wiem jak, skoro mi nie udostępnisz swojego RWD, a ja własnego
    > nie kupię.

    Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
    zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)

    > A już pisałem, że czyjeś wrażenia i odczucia na mnie wrażenia nie robią
    > zbyt dużego.

    Może ten test? :-) Wydaje mi się, że bardzo dobrze podsumowuje dyskusję.
    Polecam oglądnąć całość i zwrócić uwagę na szczegóły.

    http://www.youtube.com/watch?v=shwgNV36xFA

    Wnioski:
    - "FWD is easier to control for average driver and less satisfying for
    experienced" - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej
    naturalne dla przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
    - Kontrola trakcji doskonale radzi sobie z wywołaną przed brak
    doświadczenia nadsterownością - działa jak kaganiec.

    > Każdy, nie tylko słaby.

    Nie sądze :-)

    > Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.

    Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.

    > Przecież pisałeś, że wysoko cenisz swoje umiejętności, więc nie jesteś
    > dobrym przykładem.

    Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
    sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)

    > Mogę wsadzić swojego syna za kółko, jeśli boisz się przyzwyczajeń - on
    > ma tylko przyzwyczajenia ze skuterka. ;-)

    To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)

    > Większość czy wszystkie?

    Większość.

    > Po śniegu?
    > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.

    Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie. Bo chyba nie
    masz watpliwości co do "śliskości" szutru ?

    Tu masz przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=VLJrVpBGUqU

    > Twoje prawo.
    > Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.

    Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
    po drogach publicznych.

    > No właśnie, czyli na Twoich warunkach.

    Nie uwzględnia =/= zabrania :-)

    > Dokładnie - wtedy byłoby na moich. ;-)

    Szczegóły do ustalenia. Zależy też od tego który samochód bym wziął :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik