eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-14 20:08:23
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-12-14 17:40, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?
    >
    > Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.

    Wezmę zatem numer 2 - o dziwo możesz być zaskoczony. Ślizgać się nie będzie.

    >>> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
    >>
    >> Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
    >
    > Od tego czasu fizyka się zmieniła?

    Nie musiała :-) Tak, jest to możliwe...

    > Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
    > będzie w stanie przenieść tego na drogę.
    > Czyli pewnie nigdy.

    Twój wybór.

    >> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności
    >> - zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
    >
    > No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.

    To numer 1 odpada.

    PS: A umiejętność tą warto posiadać... może się przydać na zwykłej
    publicznej drodze.

    >> - "FWD is easier to control for average driver
    >
    > I wszystko na temat.
    > O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
    > Nie lubię zaskoków i już.
    > A samochód nie jest do zabawy.

    Ok, teraz wiem czego szukasz.

    >> - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
    >> przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
    >
    > Zupełnie nie o to chodzi.
    > Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver
    > nie ma takiego zamiaru.

    Ale tego nie da Ci ani RWD ani FWD. To wszystko, to dobranie prędkości
    do możliwości samochodu w danych warunkach. Małe znaczenie - FWD, RWD.
    Jeden samochód pokona dany zakręt (nie wpadając w poślizg) szybciej,
    drugi wolniej.

    Tak naprawdę, to potrzebujesz samochodu z kontrolą trakcji.

    > Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.
    >
    >>> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
    >>
    >> Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    >> ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
    >
    > Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza
    > przodu itd.

    Miałem na myśli zakręt. Jechanie prosto nie jest wskazane.

    >> Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
    >> sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
    >
    > Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
    > Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.

    Nikt Cię nie zmusza.

    >>>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
    >>>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
    >>>
    >>> Większość czy wszystkie?
    >>
    >> Większość.
    >
    > Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?

    Np. Klementowicz w BMW 318is pierwszy w klasyfikacji generalnej w 24
    Rajdzie Karkonoskim

    http://www.youtube.com/watch?v=xUG1s2jovGw

    A tu masz homologacje:

    http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/27268CE0441
    B8153C12576BA003366D5/$FILE/VoituresPays_2010.pdf

    >>>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally
    cross.
    >>>
    >>> Po śniegu?
    >> > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
    >>
    >> Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.
    >
    > To zimą się to też odbywa?

    Oczywiście.

    > Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.

    A zimowe WRC ?

    >>> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
    >>
    >> Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
    >> po drogach publicznych.
    >
    > Nie zrozumiałeś.
    > Właśnie o nie mi chodzi.
    > Całą resztę mam w głębokim poważaniu.

    To kryterium spełni prawie każdy samochód z ostatniej dekady. Im słabszy
    tym lepiej. I słabszy nie oznacza wcale, że musi jechać powoli.

    Dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: