-
Data: 2010-12-16 17:59:24
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: scob <9...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-16 13:02, Rafa? VFR pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=r
elated
Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się
posłużyć góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie
moment z jednej strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3
(25%/75% - 75%/25%). A 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią
działa jak otwarta róznicówka. Takie warunki nie występują na
drodze/torze/w przyrodzie nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek
podciągnąć hamulec ręczny (w nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją
dostałyby... taak, zgadłeś! (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu
wytworzonego przez hamulec. Po prostu - jakże jaskrawy przykład
ignorancji i nieumiejętności używania mózgu) - w konsekwencji
nieumiejętność używania pojazdu :)
Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z filmiku)
Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
&postdays=0&postorder=asc&start=0
Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
A później:
wiki: syncro
wiki: haldex
wiki: torsen
Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy
oparte na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z
płynnym i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie
trakcja jest lepsza.
Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
--
Scob
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
- 16.12.10 19:50 RadekNet
- 17.12.10 11:03 Rafał VFR
- 17.12.10 15:19 ąćęłńóśźż
- 17.12.10 22:27 scob
- 18.12.10 10:07 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:08 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:10 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:11 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:11 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:14 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:14 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:15 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:16 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=