-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 14 Dec 2010 17:16:55 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
<4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
<4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
<4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
<4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
<4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
<4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
<4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
<4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
<4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
<4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0761cf$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 195
Message-ID: <4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
X-Trace: 1292343613 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27033 195.116.43.34:59636
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334763
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-14 13:54, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>> Ja nie wciskam głodnych kawałków, tylko opisuje SWOJE zdanie.
>
> Przy okazji próbująć wpłynąć na moje, proponując jakieś testy na Twoich
> warunkach.
Ujmijmy to tak - proponując testy :-) Warunki są do ustalenia :-)
>>
>>>> Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
>>>
>>> Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.
>>
>> Zamień pewność na duże prawdopodobieństwo.
>
> W tym przypadku najwyżej na cień prawdopodobieństwa.
Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ? Czyli duże
prawdopodobieństwo, że RWD będzie się jechać lepiej niż FWD ?
Jesteś pewien ? :-)
>> Ok, o przyzwyczajaniech nie. Zatem skoro niczym wcześniej nie
>> jeździłeś - rozumiem, ze wcześniej wyłącznie kurs prawa, jazdy tak ?
>
> Nie.
> Po prostu te 20 z hakiem lat temu większość produktów polskiej
> motoryzacji miało napęd na tył.
> O ile nie wszystkie.
Przerabiałem ich część.
>> - to jaki mógł być poziom Twoich umiejętności ?
>
> Wystarczający do jazdy FWD jak widać.
>
>>> Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych
>>> warunkach.
>>
>> Dane warunki, to ogólnie ślisko ? Czy wtedy tamten samochód w
>> tamtejszych warunkach ?
>
> To drugie.
> Albo każdy inny na letnich kapciach w tamtych warunkach.
Ok, zgoda.
Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
powiedzmy 5-lat testowałeś ?
>>>> Zatem odpowiedź już znasz.
>>>
>>> Tak.
>>> Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.
>>
>> Ja mam swoje zdanie w tym temacie, które jest poparte moim
>> doświadczeniem i niekonieczne musi pokrywać się z Twoim.
>
> Super.
> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
>>> Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
>>> wynik.
>>
>> Wiemy, że było to bmw 318 (który model, rocznik,
>
> Rocznik 1979.
> To się chyba rekin na to mówiło.
> 1.8 w każdym razie.
E21 zatem pewnie.
>> miał LSD?),
>
> Nie, wtedy o prochy było ciężko. ;-)
W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)
>> a jakie było FWD ?
>
> Też pisałem.
> Audi Coupe 1.8.
>
>> Tym testem porównasz dwa napędy a nie dwa samochody.
>
> Nie bardzo wiem jak, skoro mi nie udostępnisz swojego RWD, a ja własnego
> nie kupię.
Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
> A już pisałem, że czyjeś wrażenia i odczucia na mnie wrażenia nie robią
> zbyt dużego.
Może ten test? :-) Wydaje mi się, że bardzo dobrze podsumowuje dyskusję.
Polecam oglądnąć całość i zwrócić uwagę na szczegóły.
http://www.youtube.com/watch?v=shwgNV36xFA
Wnioski:
- "FWD is easier to control for average driver and less satisfying for
experienced" - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej
naturalne dla przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
- Kontrola trakcji doskonale radzi sobie z wywołaną przed brak
doświadczenia nadsterownością - działa jak kaganiec.
>> Zakładając, że większość ma doświadczenie prawie wyłącznie ze słabymi
>> FWD i raczej niezbyt wysokie umiejętności - to słaby samochód FWD
>> będzie dla nich bezpieczniejszy.
>
> Każdy, nie tylko słaby.
Nie sądze :-)
> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
>>>>> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
>>>>> umiejętnościami, tak jak FWD.
>>>>
>>>> Bo da się.
>>>
>>> Oczywiście.
>>> Wolniej, mniej bezpiecznie itd.
>>
>> Chętnie sie bym o tym przekonał na bezpiecznym placu :-)
>
> Przecież pisałeś, że wysoko cenisz swoje umiejętności, więc nie jesteś
> dobrym przykładem.
Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
> Mogę wsadzić swojego syna za kółko, jeśli boisz się przyzwyczajeń - on
> ma tylko przyzwyczajenia ze skuterka. ;-)
To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)
>>>> Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość
>>>> jeździ wyłącznie FWD.
>>>
>>> Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
>>
>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
>
> Większość czy wszystkie?
Większość.
>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.
>
> Po śniegu?
> Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie. Bo chyba nie
masz watpliwości co do "śliskości" szutru ?
Tu masz przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=VLJrVpBGUqU
>>> A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje
>>> mniej, a drugie bardziej.
>>
>> Twoje prawo. Ja się wstrzymam do czasu przeprowadzenia testu w
>> kontrolnych warunkach - na lodziku i śniegu.
>
> Twoje prawo.
> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
po drogach publicznych.
>> Moje grupowe testowanie, które zaproponwałem w PIERWSZYM poście nie
>> uwzględniało pożyczania.
>
> No właśnie, czyli na Twoich warunkach.
Nie uwzględnia =/= zabrania :-)
>> To TWOJA propozycja dotyczyła pozyczenia TOBIE samochodu.
>
> Dokładnie - wtedy byłoby na moich. ;-)
Szczegóły do ustalenia. Zależy też od tego który samochód bym wziął :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 17:40 Cavallino
- 14.12.10 19:14 scob
- 14.12.10 20:08 Yans van Horn
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
- 16.12.10 19:50 RadekNet
- 17.12.10 11:03 Rafał VFR
- 17.12.10 15:19 ąćęłńóśźż
- 17.12.10 22:27 scob
- 18.12.10 10:07 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=