eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 14 Dec 2010 17:16:55 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
    <4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0761cf$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 195
    Message-ID: <4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
    X-Trace: 1292343613 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27033 195.116.43.34:59636
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334763
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-12-14 13:54, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Ja nie wciskam głodnych kawałków, tylko opisuje SWOJE zdanie.
    >
    > Przy okazji próbująć wpłynąć na moje, proponując jakieś testy na Twoich
    > warunkach.

    Ujmijmy to tak - proponując testy :-) Warunki są do ustalenia :-)

    >>
    >>>> Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
    >>>
    >>> Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.
    >>
    >> Zamień pewność na duże prawdopodobieństwo.
    >
    > W tym przypadku najwyżej na cień prawdopodobieństwa.

    Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ? Czyli duże
    prawdopodobieństwo, że RWD będzie się jechać lepiej niż FWD ?

    Jesteś pewien ? :-)

    >> Ok, o przyzwyczajaniech nie. Zatem skoro niczym wcześniej nie
    >> jeździłeś - rozumiem, ze wcześniej wyłącznie kurs prawa, jazdy tak ?
    >
    > Nie.
    > Po prostu te 20 z hakiem lat temu większość produktów polskiej
    > motoryzacji miało napęd na tył.
    > O ile nie wszystkie.

    Przerabiałem ich część.

    >> - to jaki mógł być poziom Twoich umiejętności ?
    >
    > Wystarczający do jazdy FWD jak widać.
    >
    >>> Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych
    >>> warunkach.
    >>
    >> Dane warunki, to ogólnie ślisko ? Czy wtedy tamten samochód w
    >> tamtejszych warunkach ?
    >
    > To drugie.
    > Albo każdy inny na letnich kapciach w tamtych warunkach.

    Ok, zgoda.

    Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
    powiedzmy 5-lat testowałeś ?

    >>>> Zatem odpowiedź już znasz.
    >>>
    >>> Tak.
    >>> Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.
    >>
    >> Ja mam swoje zdanie w tym temacie, które jest poparte moim
    >> doświadczeniem i niekonieczne musi pokrywać się z Twoim.
    >
    > Super.
    > Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)

    Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)

    >>> Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
    >>> wynik.
    >>
    >> Wiemy, że było to bmw 318 (który model, rocznik,
    >
    > Rocznik 1979.
    > To się chyba rekin na to mówiło.
    > 1.8 w każdym razie.

    E21 zatem pewnie.

    >> miał LSD?),
    >
    > Nie, wtedy o prochy było ciężko. ;-)

    W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)

    >> a jakie było FWD ?
    >
    > Też pisałem.
    > Audi Coupe 1.8.
    >
    >> Tym testem porównasz dwa napędy a nie dwa samochody.
    >
    > Nie bardzo wiem jak, skoro mi nie udostępnisz swojego RWD, a ja własnego
    > nie kupię.

    Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
    zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)

    > A już pisałem, że czyjeś wrażenia i odczucia na mnie wrażenia nie robią
    > zbyt dużego.

    Może ten test? :-) Wydaje mi się, że bardzo dobrze podsumowuje dyskusję.
    Polecam oglądnąć całość i zwrócić uwagę na szczegóły.

    http://www.youtube.com/watch?v=shwgNV36xFA

    Wnioski:
    - "FWD is easier to control for average driver and less satisfying for
    experienced" - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej
    naturalne dla przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
    - Kontrola trakcji doskonale radzi sobie z wywołaną przed brak
    doświadczenia nadsterownością - działa jak kaganiec.

    >> Zakładając, że większość ma doświadczenie prawie wyłącznie ze słabymi
    >> FWD i raczej niezbyt wysokie umiejętności - to słaby samochód FWD
    >> będzie dla nich bezpieczniejszy.
    >
    > Każdy, nie tylko słaby.

    Nie sądze :-)

    > Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.

    Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.

    >>>>> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
    >>>>> umiejętnościami, tak jak FWD.
    >>>>
    >>>> Bo da się.
    >>>
    >>> Oczywiście.
    >>> Wolniej, mniej bezpiecznie itd.
    >>
    >> Chętnie sie bym o tym przekonał na bezpiecznym placu :-)
    >
    > Przecież pisałeś, że wysoko cenisz swoje umiejętności, więc nie jesteś
    > dobrym przykładem.

    Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
    sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)

    > Mogę wsadzić swojego syna za kółko, jeśli boisz się przyzwyczajeń - on
    > ma tylko przyzwyczajenia ze skuterka. ;-)

    To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)

    >>>> Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość
    >>>> jeździ wyłącznie FWD.
    >>>
    >>> Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
    >>
    >> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
    >> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
    >
    > Większość czy wszystkie?

    Większość.

    >> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.
    >
    > Po śniegu?
    > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.

    Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie. Bo chyba nie
    masz watpliwości co do "śliskości" szutru ?

    Tu masz przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=VLJrVpBGUqU

    >>> A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje
    >>> mniej, a drugie bardziej.
    >>
    >> Twoje prawo. Ja się wstrzymam do czasu przeprowadzenia testu w
    >> kontrolnych warunkach - na lodziku i śniegu.
    >
    > Twoje prawo.
    > Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.

    Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
    po drogach publicznych.

    >> Moje grupowe testowanie, które zaproponwałem w PIERWSZYM poście nie
    >> uwzględniało pożyczania.
    >
    > No właśnie, czyli na Twoich warunkach.

    Nie uwzględnia =/= zabrania :-)

    >> To TWOJA propozycja dotyczyła pozyczenia TOBIE samochodu.
    >
    > Dokładnie - wtedy byłoby na moich. ;-)

    Szczegóły do ustalenia. Zależy też od tego który samochód bym wziął :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: