eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-17 11:03:47
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć
    > góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej
    > strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A
    > 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią działa jak otwarta
    > róznicówka. Takie warunki nie występują na drodze/torze/w przyrodzie
    > nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek podciągnąć hamulec ręczny (w
    > nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją dostałyby... taak, zgadłeś!
    > (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu wytworzonego przez hamulec. Po
    > prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętności używania
    > mózgu) - w konsekwencji nieumiejętność używania pojazdu :)

    Taaak świat składa się różnej maści ludzi. W filmie tym nie w sumie słowa i
    nikt nie wie jakie były intencje jego nakręcenia.
    Czytając to czułem się jakbym siedział na sali rządowej .... smutne to.



    >
    > Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
    > VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z
    > filmiku)
    >
    > Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
    > http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
    &postdays=0&postorder=asc&start=0
    > Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
    > czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
    > mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
    > A później:
    > wiki: syncro
    > wiki: haldex
    > wiki: torsen
    > Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
    > zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
    > momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy oparte
    > na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym
    > i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie trakcja jest
    > lepsza.
    > Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
    > --

    Tak u mnie tył działa tylko kiedy wystąpi uślizg przodu.
    Ponieważ miałem odwołać sie do subaru to i sie odwolam. Dokladnie w zeszla
    srode obieralem auto z kocar subaru. Robia tam tylko subaru i od czasu do
    czasu mojego golfa. Ten stan trwa juz nascie lat chyba. Dlaczego - z powodu
    rodzicow ktorzy sie znaja. Pytalem szefa serwisu co powoduje o fakcie ze
    auto jest 4 lub 2 napedowe.
    Dowiedzialem sie, ze stanowi o tym fakt przeniesienia napedu - ktore to w
    golfie jest stale. I tak opisuje to wszystkie storny - oficjalne a nie
    ludzie ktorzy pisza na grupach.
    Naped w golfie jest przenoszony na stale do tylu. Gdzies tam przed tyla osia
    jest wiskoza i to ona sobie zalacza lub nie - robi to bez mojej wiedzy i
    taka jest tego idea. Kobieta ktora mieszka w gorach nie musi wiec nic
    googlowac i na pewno nie jest debilem jak mialem okazje wlasnie sie
    dowiedziec.
    Tarpan Honker rowniez ma taki naped ale Uaz juz nie. W obu tych autach naped
    trafia najpierw do skrzynki rozdzialczej a stamtad dopiero do mostow. Uaz ma
    dzwignie ktora potrafi przednia os rozłączyć tarpan juz nie.
    Takich aut z dolaczanym napedem jest cala masa ale maja wspolna ceche -
    wszystkie okreslane sa mianem 4x4. A to czy jest on permanenty czy tez NIE
    to zupelnie inna historia.
    W duzych autach z rozlaczanyn napedem jest to robione celowo. Majac
    dodatkowo sprzegielka na piastach kol przednich mozna spowodowac ze wal
    podczas jazdy zwyczajnie stoi - obnizazjac zuzycie etc.
    Golf syncro wg producenta powstal dla terenow gorzystych, osniezonych aby
    pomoc w codziennej eksploatacji a nie wyznacznianiu granic pokonywania lukow
    o 2 lub 3 km szybciej . Nie mialo wiec wiekszego znaczenia, ze kola
    potrzebuja milisekundy czy kilku wiecej na załaczenie sie. Wazne bylo, ze
    kiedy w Szklarskiej podjezdzalem pod stroma gore (gdzie byl wyrazny znak ze
    w czasie zimy nie zaleca sie ani wjazdu ani zjazdu) auto po prostu tam
    wjechalo. Nie czulem nic. Oczy otworzyly mi sie dzien pozniej kiedy kolega
    usilowal zrobic to samo sharanem z lancuchami .... Wniosek - auto napedzaly
    4 kola. A to ze sie rozlaczyly na szczycie nie zmienia faktu ze kiedy trzeba
    dzialaja 4. Dlaltego np VW na swojej stronie okresla ten naped wlasnie w
    taki sposob.
    Powtorze sie wiekszosc terenowek jest okreslanych mianem aut
    czteronapedowcyh. Pytam wiec jak to mozliwe skoro na drogach poruszaja sie
    tylko z napedzana osia tylna ?
    Star 266 - normalnie napedzaja kola tylne. Okreslanem jest mianem 6x6 - to
    pomylka ? A nazwa nazwa 266 - tez nie przypadek..
    Pzdr
    Rafal
    Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: