eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-14 17:40:56
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?

    Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.

    > Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
    > powiedzmy 5-lat testowałeś ?

    Jestem wyleczony z RWD na dobre i nie zamierzam tego zmieniać.
    Coś co na prostej drodze chce samo skręcać jest nie dla mnie.

    > Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)

    Od tego czasu fizyka się zmieniła?
    Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
    będzie w stanie przenieść tego na drogę.
    Czyli pewnie nigdy.

    > W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)

    W Polsce się to działo.

    > Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
    > zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)

    No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.

    > Może ten test? :-)

    Nie, bo nie ja kierowałem.

    > - "FWD is easier to control for average driver

    I wszystko na temat.
    O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
    Nie lubię zaskoków i już.
    A samochód nie jest do zabawy.

    >- opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
    >przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.

    Zupełnie nie o to chodzi.
    Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver nie
    ma takiego zamiaru.
    Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.

    > Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    > ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.

    Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza przodu
    itd.
    Mowa cały czas o normalnej jeździe, a nie zabawach dla smarkaczy.

    > Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam sobie...
    > Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)

    Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
    Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.

    > To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)

    Oczywiście że nie ma.

    > Większość.

    Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?

    > Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.

    To zimą się to też odbywa?
    Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.

    > Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę po
    > drogach publicznych.

    Nie zrozumiałeś.
    Właśnie o nie mi chodzi.
    Całą resztę mam w głębokim poważaniu.