eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!newsfeed.xs4all.nl!news
    feed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197
    .12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 14 Dec 2010 09:45:28 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <4d036098$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...com>
    <4d0366bd$2$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com>
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
    <4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
    X-Trace: 1292316527 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22813 195.116.43.34:54292
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334654
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-12-13 17:31, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
    >>
    >> Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów
    >> RWD, FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice
    >> istotniejsze.
    >>
    >> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
    >
    > Że w RWD pojedzie mi się gorzej.

    Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując
    od typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas
    jechać gorzej - bo inaczej. Tutaj, nie dość, że zmienisz pojazd
    (wielkość, wagę, typ zawieszenia, siłę wspomagania, siłę operowania
    pedałami, typ silnika, moc, charakterystykę) to również typ napędu
    (samochody RWD przeważnie dysponują większą mocą, są cieższe, i mają
    szersze opony).

    Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
    Podobnie jak zmieniając jedno narzędzie na inne (jeden system operacyjny
    na inny) - łatwo zauważyć różnice.

    Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
    nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
    Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie
    mniej więcej po torze jakim chciał.
    W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
    właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
    Przyzwyczajeni są do tego, że konieczne jest dokręcenie a nie tak, jak w
    RWD _ODKRĘCENIE_. Siła nawyku....

    Zatem odpowiedź już znasz. Pytanie czy ona cokolwiek wnosi do dyskusji.

    Jeśli chcesz robić taki test to znajdź dwa (prawie) identyczne samochody
    różniące się jedynie typem napędu. Bo w przeciwnym wypadku porównujesz
    nie rodzaj napędu a dwa różne samochody.

    Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:

    "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu
    nawet na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego
    zakrętu nie dojadę".

    Codziennie udowadniam błędność tej tezy. (Żeby nie było: jeżdżę również
    od czasu do czasu również FWD a nawet tymi FWD startowałem w zawodach :-)

    >> PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
    >> umiejętności :-)
    >
    > Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
    > umiejętnościami, tak jak FWD.

    Bo da się. Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana
    większość jeździ wyłącznie FWD.

    Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
    jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.

    PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: