-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!newsfeed.xs4all.nl!news
feed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197
.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 14 Dec 2010 09:45:28 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
<4d036098$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@4...com>
<4d0366bd$2$27047$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@4...com>
<4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
<4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
<4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
<4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
<4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
<4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
<4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
<4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
X-Trace: 1292316527 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22813 195.116.43.34:54292
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334654
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-13 17:31, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>>> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
>>
>> Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów
>> RWD, FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice
>> istotniejsze.
>>
>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
>
> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując
od typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas
jechać gorzej - bo inaczej. Tutaj, nie dość, że zmienisz pojazd
(wielkość, wagę, typ zawieszenia, siłę wspomagania, siłę operowania
pedałami, typ silnika, moc, charakterystykę) to również typ napędu
(samochody RWD przeważnie dysponują większą mocą, są cieższe, i mają
szersze opony).
Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
Podobnie jak zmieniając jedno narzędzie na inne (jeden system operacyjny
na inny) - łatwo zauważyć różnice.
Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie
mniej więcej po torze jakim chciał.
W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
Przyzwyczajeni są do tego, że konieczne jest dokręcenie a nie tak, jak w
RWD _ODKRĘCENIE_. Siła nawyku....
Zatem odpowiedź już znasz. Pytanie czy ona cokolwiek wnosi do dyskusji.
Jeśli chcesz robić taki test to znajdź dwa (prawie) identyczne samochody
różniące się jedynie typem napędu. Bo w przeciwnym wypadku porównujesz
nie rodzaj napędu a dwa różne samochody.
Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
"nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu
nawet na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego
zakrętu nie dojadę".
Codziennie udowadniam błędność tej tezy. (Żeby nie było: jeżdżę również
od czasu do czasu również FWD a nawet tymi FWD startowałem w zawodach :-)
>> PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
>> umiejętności :-)
>
> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
> umiejętnościami, tak jak FWD.
Bo da się. Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana
większość jeździ wyłącznie FWD.
Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 10:53 Cavallino
- 14.12.10 12:01 Yans van Horn
- 14.12.10 13:20 Yans van Horn
- 14.12.10 13:54 Cavallino
- 14.12.10 17:16 Yans van Horn
- 14.12.10 17:40 Cavallino
- 14.12.10 19:14 scob
- 14.12.10 20:08 Yans van Horn
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=