-
Data: 2010-12-14 09:45:28
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-13 17:31, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>>> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
>>
>> Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów
>> RWD, FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice
>> istotniejsze.
>>
>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
>
> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując
od typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas
jechać gorzej - bo inaczej. Tutaj, nie dość, że zmienisz pojazd
(wielkość, wagę, typ zawieszenia, siłę wspomagania, siłę operowania
pedałami, typ silnika, moc, charakterystykę) to również typ napędu
(samochody RWD przeważnie dysponują większą mocą, są cieższe, i mają
szersze opony).
Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
Podobnie jak zmieniając jedno narzędzie na inne (jeden system operacyjny
na inny) - łatwo zauważyć różnice.
Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie
mniej więcej po torze jakim chciał.
W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
Przyzwyczajeni są do tego, że konieczne jest dokręcenie a nie tak, jak w
RWD _ODKRĘCENIE_. Siła nawyku....
Zatem odpowiedź już znasz. Pytanie czy ona cokolwiek wnosi do dyskusji.
Jeśli chcesz robić taki test to znajdź dwa (prawie) identyczne samochody
różniące się jedynie typem napędu. Bo w przeciwnym wypadku porównujesz
nie rodzaj napędu a dwa różne samochody.
Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
"nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu
nawet na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego
zakrętu nie dojadę".
Codziennie udowadniam błędność tej tezy. (Żeby nie było: jeżdżę również
od czasu do czasu również FWD a nawet tymi FWD startowałem w zawodach :-)
>> PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
>> umiejętności :-)
>
> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
> umiejętnościami, tak jak FWD.
Bo da się. Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana
większość jeździ wyłącznie FWD.
Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 10:53 Cavallino
- 14.12.10 12:01 Yans van Horn
- 14.12.10 13:20 Yans van Horn
- 14.12.10 13:54 Cavallino
- 14.12.10 17:16 Yans van Horn
- 14.12.10 17:40 Cavallino
- 14.12.10 19:14 scob
- 14.12.10 20:08 Yans van Horn
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML