-
Data: 2010-12-14 13:20:25
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-14 10:53, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>>>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
>>>
>>> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
>>
>> Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem
>> (abstrahując od typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez
>> jakiś czas jechać gorzej - bo inaczej.
>
>
> Niekoniecznie.
> Jak się przesiadłem z RWD do FWD to z miejsca jechało mi się lepiej po
> śliskim.
> Więc nie bardzo rozumiem po co chcesz na siłę wcisnąć mi jakieś głodne
> kawałki, że koniecznie musi być odwrotnie?
Ja nie wciskam głodnych kawałków, tylko opisuje SWOJE zdanie.
>> Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
>
> Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.
Zamień pewność na duże prawdopodobieństwo.
>> Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
>> nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka
>> PODSTEROWNOŚĆ. Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do
>> zakrętu. I jedzie mniej więcej po torze jakim chciał.
>> W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
>> właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
>
> Tych przyzwyczajonych, że auto na prostej jedzie prosto też.
> BTW: - przed BMW o którym pisałem, NIGDY WCZEŚNIEJ nie jeździłem niczym
> z FWD.
> Więc o żadnych przyzwyczajeniach nie było mowy.
Ok, o przyzwyczajaniech nie. Zatem skoro niczym wcześniej nie jeździłeś
- rozumiem, ze wcześniej wyłącznie kurs prawa, jazdy tak ? - to jaki
mógł być poziom Twoich umiejętności ?
> Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych warunkach.
Dane warunki, to ogólnie ślisko ? Czy wtedy tamten samochód w
tamtejszych warunkach ?
>> Zatem odpowiedź już znasz.
>
> Tak.
> Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.
Ja mam swoje zdanie w tym temacie, które jest poparte moim
doświadczeniem i niekonieczne musi pokrywać się z Twoim. Nie oczekuję,
że będziesz się z nim zgadzał.
>> Jeśli chcesz robić taki test
>
> Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
> wynik.
Wiemy, że było to bmw 318 (który model, rocznik, miał LSD?), a jakie
było FWD ? Nie mam zamiaru się kłócić, po prostu jestem ciekaw.
> To Ty chcesz coś nie wiadomo po co udowadniać, bo Ci się ten wynik nie
> podoba.
Tym testem porównasz dwa napędy a nie dwa samochody.
>> Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
>>
>> "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu
>> nawet na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego
>> zakrętu nie dojadę".
>
> Dokładnie tak to wyglądało onegdaj.
> Znaczy ruszyć ruszyłem, bo wyjeżdżałem z garażu, ale już po 5 km, wyjazd
> z pola był dużo trudniejszy.
>
> Oczywiście to nie znaczy że nikt i żadnym RWD nie jest w stanie jechać
> po śliskim, ale zakładając normalnego kierowcę, ta jazda będzie dużo
> mniej bezpieczna niż analogiczna autem z FWD.
Zakładając, że większość ma doświadczenie prawie wyłącznie ze słabymi
FWD i raczej niezbyt wysokie umiejętności - to słaby samochód FWD będzie
dla nich bezpieczniejszy.
>>> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
>>> umiejętnościami, tak jak FWD.
>>
>> Bo da się.
>
> Oczywiście.
> Wolniej, mniej bezpiecznie itd.
Chętnie sie bym o tym przekonał na bezpiecznym placu :-)
>> Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość
>> jeździ wyłącznie FWD.
>
> Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
Ale odpowiadając na pytanie: zobacz, że w rajdach nadal startują.
> Jak myślisz - dlaczego nie?
To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.
>> Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
>
> A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje
> mniej, a drugie bardziej.
Twoje prawo. Ja się wstrzymam do czasu przeprowadzenia testu w
kontrolnych warunkach - na lodziku i śniegu.
> Głodne kawałki o naukach zachowaj to innych brandzlowników tematu,
> którzy z faktami próbują dyskutować.
To Ty uważasz je za "głodne kawałki".
>> jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
>>
>> PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)
>
> Oczywiście że nie.
> To miało tylko pokazać, bezsens pomysłu z takim "testem".
Moje grupowe testowanie, które zaproponwałem w PIERWSZYM poście nie
uwzględniało pożyczania. To TWOJA propozycja dotyczyła pozyczenia TOBIE
samochodu.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 13:54 Cavallino
- 14.12.10 17:16 Yans van Horn
- 14.12.10 17:40 Cavallino
- 14.12.10 19:14 scob
- 14.12.10 20:08 Yans van Horn
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
- 16.12.10 19:50 RadekNet
- 17.12.10 11:03 Rafał VFR
- 17.12.10 15:19 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=