eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-14 13:20:25
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-12-14 10:53, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >
    >>>> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
    >>>
    >>> Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
    >>
    >> Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem
    >> (abstrahując od typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez
    >> jakiś czas jechać gorzej - bo inaczej.
    >
    >
    > Niekoniecznie.
    > Jak się przesiadłem z RWD do FWD to z miejsca jechało mi się lepiej po
    > śliskim.
    > Więc nie bardzo rozumiem po co chcesz na siłę wcisnąć mi jakieś głodne
    > kawałki, że koniecznie musi być odwrotnie?

    Ja nie wciskam głodnych kawałków, tylko opisuje SWOJE zdanie.

    >> Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.
    >
    > Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.

    Zamień pewność na duże prawdopodobieństwo.

    >> Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
    >> nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka
    >> PODSTEROWNOŚĆ. Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do
    >> zakrętu. I jedzie mniej więcej po torze jakim chciał.
    >> W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
    >> właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.
    >
    > Tych przyzwyczajonych, że auto na prostej jedzie prosto też.
    > BTW: - przed BMW o którym pisałem, NIGDY WCZEŚNIEJ nie jeździłem niczym
    > z FWD.
    > Więc o żadnych przyzwyczajeniach nie było mowy.

    Ok, o przyzwyczajaniech nie. Zatem skoro niczym wcześniej nie jeździłeś
    - rozumiem, ze wcześniej wyłącznie kurs prawa, jazdy tak ? - to jaki
    mógł być poziom Twoich umiejętności ?

    > Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych warunkach.

    Dane warunki, to ogólnie ślisko ? Czy wtedy tamten samochód w
    tamtejszych warunkach ?

    >> Zatem odpowiedź już znasz.
    >
    > Tak.
    > Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.

    Ja mam swoje zdanie w tym temacie, które jest poparte moim
    doświadczeniem i niekonieczne musi pokrywać się z Twoim. Nie oczekuję,
    że będziesz się z nim zgadzał.

    >> Jeśli chcesz robić taki test
    >
    > Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
    > wynik.

    Wiemy, że było to bmw 318 (który model, rocznik, miał LSD?), a jakie
    było FWD ? Nie mam zamiaru się kłócić, po prostu jestem ciekaw.

    > To Ty chcesz coś nie wiadomo po co udowadniać, bo Ci się ten wynik nie
    > podoba.

    Tym testem porównasz dwa napędy a nie dwa samochody.

    >> Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
    >>
    >> "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu
    >> nawet na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego
    >> zakrętu nie dojadę".
    >
    > Dokładnie tak to wyglądało onegdaj.
    > Znaczy ruszyć ruszyłem, bo wyjeżdżałem z garażu, ale już po 5 km, wyjazd
    > z pola był dużo trudniejszy.
    >
    > Oczywiście to nie znaczy że nikt i żadnym RWD nie jest w stanie jechać
    > po śliskim, ale zakładając normalnego kierowcę, ta jazda będzie dużo
    > mniej bezpieczna niż analogiczna autem z FWD.

    Zakładając, że większość ma doświadczenie prawie wyłącznie ze słabymi
    FWD i raczej niezbyt wysokie umiejętności - to słaby samochód FWD będzie
    dla nich bezpieczniejszy.

    >>> Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi
    >>> umiejętnościami, tak jak FWD.
    >>
    >> Bo da się.
    >
    > Oczywiście.
    > Wolniej, mniej bezpiecznie itd.

    Chętnie sie bym o tym przekonał na bezpiecznym placu :-)

    >> Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość
    >> jeździ wyłącznie FWD.
    >
    > Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?

    Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
    większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.

    Ale odpowiadając na pytanie: zobacz, że w rajdach nadal startują.

    > Jak myślisz - dlaczego nie?

    To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.

    >> Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"
    >
    > A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje
    > mniej, a drugie bardziej.

    Twoje prawo. Ja się wstrzymam do czasu przeprowadzenia testu w
    kontrolnych warunkach - na lodziku i śniegu.

    > Głodne kawałki o naukach zachowaj to innych brandzlowników tematu,
    > którzy z faktami próbują dyskutować.

    To Ty uważasz je za "głodne kawałki".

    >> jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
    >>
    >> PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)
    >
    > Oczywiście że nie.
    > To miało tylko pokazać, bezsens pomysłu z takim "testem".

    Moje grupowe testowanie, które zaproponwałem w PIERWSZYM poście nie
    uwzględniało pożyczania. To TWOJA propozycja dotyczyła pozyczenia TOBIE
    samochodu.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: