eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-14 10:53:45
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Nawet przesiadając się pomiędzy jednym a drugim samochodem (abstrahując od
    > typu napędu) będzie Ci się tym drugim najpewniej przez jakiś czas jechać
    > gorzej - bo inaczej.

    Niekoniecznie.
    Jak się przesiadłem z RWD do FWD to z miejsca jechało mi się lepiej po
    śliskim.
    Więc nie bardzo rozumiem po co chcesz na siłę wcisnąć mi jakieś głodne
    kawałki, że koniecznie musi być odwrotnie?

    > Można powiedzieć, że pewnym jest, że będzie Ci się jechać GORZEJ.

    Pewność takie założenia, jest z natury rzeczy totalną bzdurą.

    > Na śliskim FWD bardzo często lekko przynajmniej płuży przodem z powodu
    > nadmiaru mocy względem trakcji - efektem tego jest lekka PODSTEROWNOŚĆ.
    > Kierowca FWD wtedy dokręca dodatkowo kierownicę do zakrętu. I jedzie mniej
    > więcej po torze jakim chciał.
    > W RWD ta sama ilość mocy będzie powodować lekką _NADSTEROWNOŚĆ_ i to
    > właśnie PRZERAŻA kierowców FWD przyzwyczajonych do innego zachowania.

    Tych przyzwyczajonych, że auto na prostej jedzie prosto też.
    BTW: - przed BMW o którym pisałem, NIGDY WCZEŚNIEJ nie jeździłem niczym z
    FWD.
    Więc o żadnych przyzwyczajeniach nie było mowy.
    Jedynie o kompletnej niesterowalności takiego napędu, a danych warunkach.

    > Zatem odpowiedź już znasz.

    Tak.
    Wygadujesz bzdury, nie chcąc się pogodzić ze stanem faktycznym.

    > Jeśli chcesz robić taki test

    Ja nie chcę robić takiego testu, bo już go zrobiłem w przeszłości i znam
    wynik.
    To Ty chcesz coś nie wiadomo po co udowadniać, bo Ci się ten wynik nie
    podoba.

    > Ja polemizuję z tym, ze samochodem z napędem RWD:
    >
    > "nie mogę ruszyć, a nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet
    > na prostej drodze i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie
    > dojadę".

    Dokładnie tak to wyglądało onegdaj.
    Znaczy ruszyć ruszyłem, bo wyjeżdżałem z garażu, ale już po 5 km, wyjazd z
    pola był dużo trudniejszy.

    Oczywiście to nie znaczy że nikt i żadnym RWD nie jest w stanie jechać po
    śliskim, ale zakładając normalnego kierowcę, ta jazda będzie dużo mniej
    bezpieczna niż analogiczna autem z FWD.

    > Bo da się.

    Oczywiście.
    Wolniej, mniej bezpiecznie itd.

    > Jednakże patrz punkt o przyzwyczajeniach - zdecydowana większość jeździ
    > wyłącznie FWD.

    Nawet w rajdach - widziałeś gdzieś ostatnio ośkę z RWD?
    Jak myślisz - dlaczego nie?

    > Ja uważam, że każdym rodzajem samochodu najpierw trzeba "nauczyć"

    A ja uważam, że auto ma być do jazdy i jedno się na śliskie nadaje mniej, a
    drugie bardziej.
    Głodne kawałki o naukach zachowaj to innych brandzlowników tematu, którzy z
    faktami próbują dyskutować.

    > jeździć a później dopiero wyciągać wnioski.
    >
    > PS: Czy uważasz, że każdemu można powierzyć swój samochód ? :-)

    Oczywiście że nie.
    To miało tylko pokazać, bezsens pomysłu z takim "testem".