eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Data: 2010-05-26 16:04:25
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kamil pisze:

    >> Mocą twojego dekretu?
    >
    > Pokaz wiec moze swoj dekret jakis? To ty bronisz kulawej teorii, nie ja. :)

    Jakiej teorii?? O zużyciu paliwa zacząłeś pisać ty, kłamczuszku!

    >>> zas silnik ma pewna stala sprawnosc w funkcji obrotow.
    >>
    >> Czyżby?
    >
    > Czyzby dzis twoj silnik przy 3000rpm mial sprawnosc 30%, a jutro przy
    > tej samej pogodzie i 3000rpm bedzie miec 17%?

    Twierdzisz, że silnik spalinowy przy zadanych obrotach ma ZAWSZE taką
    samą sprawność - niezależnie od obciążenia, hmm?

    Prosty przykład: silnik na wolnych obrotach, samochód stoi, zewnętrzne
    obciążenie zerowe. Zużycie paliwa w l/100km dąży do nieskończoności.

    Pomijam już kwestie temperatury i ciśnienia powietrza - co też ma
    zauważalny wpływ, jeśli jeszcze nie wiesz.

    >>> Przy tych samych obrotach silnika i
    >>> dwukrotnie wiekszej predkosci, samochod powinien palic czterokrotnie
    >>> wiecej (a nie nawet jak podalem wczesniej - dwukrotnie).
    >>
    >> To twoja teoria i mi jej uprzejmie nie przypisuj.
    >
    > Moja? Pozwole sobie zacytowac Andrzejku:
    >
    > "Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
    > samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
    > jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii."

    Jest to prawda.

    > Otoz nie zuzywam 4x wiecej energii, a co za tym idzie 4x wiecej paliwa
    > bedacego jedynym zrodlem tej energii.

    Zastosowałeś typowe dla ignorantów uproszczenie, porównywalne z dowodem
    na to, że -2 to to samo co 2, bo (-2)^2 jest równe 2^2.

    > "Czasem może się zdarzyć, że to zużycie paliwa zrobi się więcej jak
    > dwukrotnie wyższe, czasami mniej jak dwukrotnie wyższe. Zależy."
    >
    > Podaj wiec przyklad samochodu, w ktorym zuzycie paliwa "zrobi się więcej
    > jak dwukrotnie wyższe" przy wzroscie predkosci z 50km/h do 100km/h.

    A sfinansujesz badania w terenie? ;->

    BTW: zauważ, że nie użyłem słowa "samochód".

    >>> Biore pod uwage test polegajacy na utrzymaniu stalej predkosci na
    >>> odcinku drogi pozwalajacym wykluczyc znaczacy wplyw rozpedzania na wynik
    >>> pomiarow.
    >>
    >> W twoje testy uwierzę, jak pokażesz mi ciało doskonale czarne oraz gaz
    >> doskonały.
    >
    > W Twoje obliczenia uwierze, jesli pokazesz jeden samochod spalajacy 4x
    > wiecej paliwa jadac 100km/h niz jadac 50km/h.

    Zrozum wreszcie, że zużycie energii na pokonanie aerodynamicznych oporów
    ruchu nie jest jedyną rzeczą wpływającą na zużycie paliwa!

    Samochody dzięki tej manii szybkości optymalizowane pod kątem wyższych
    prędkości (i większych ładowności) niż potrzeba - "dzięki" czemu przy
    niższych prędkościach zużywają znacznie więcej paliwa, niż mogłyby
    zużywać. I m.in. dlatego twój mały móżdżek nie jest w stanie pojąć,
    dlaczego wzrost oporów nie jest równy wzrostowi paliwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: