-
Date: Wed, 26 May 2010 16:04:25 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <htj0iu$qte$1@inews.gazeta.pl>
<4bfd1661$1@news.home.net.pl> <htj53n$elm$1@inews.gazeta.pl>
<4bfd1826$1@news.home.net.pl> <htj622$i24$1@inews.gazeta.pl>
<4bfd1f71$3@news.home.net.pl> <htj7pr$o56$1@inews.gazeta.pl>
<4bfd25e8$1@news.home.net.pl> <htj8tm$rne$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <htj8tm$rne$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 94.40.70.190
Message-ID: <4bfd2a65$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1274882661 94.40.70.190 (26 May 2010 16:04:21 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 72
X-Authenticated-User: alawa.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2283847
[ ukryj nagłówki ]kamil pisze:
>> Mocą twojego dekretu?
>
> Pokaz wiec moze swoj dekret jakis? To ty bronisz kulawej teorii, nie ja. :)
Jakiej teorii?? O zużyciu paliwa zacząłeś pisać ty, kłamczuszku!
>>> zas silnik ma pewna stala sprawnosc w funkcji obrotow.
>>
>> Czyżby?
>
> Czyzby dzis twoj silnik przy 3000rpm mial sprawnosc 30%, a jutro przy
> tej samej pogodzie i 3000rpm bedzie miec 17%?
Twierdzisz, że silnik spalinowy przy zadanych obrotach ma ZAWSZE taką
samą sprawność - niezależnie od obciążenia, hmm?
Prosty przykład: silnik na wolnych obrotach, samochód stoi, zewnętrzne
obciążenie zerowe. Zużycie paliwa w l/100km dąży do nieskończoności.
Pomijam już kwestie temperatury i ciśnienia powietrza - co też ma
zauważalny wpływ, jeśli jeszcze nie wiesz.
>>> Przy tych samych obrotach silnika i
>>> dwukrotnie wiekszej predkosci, samochod powinien palic czterokrotnie
>>> wiecej (a nie nawet jak podalem wczesniej - dwukrotnie).
>>
>> To twoja teoria i mi jej uprzejmie nie przypisuj.
>
> Moja? Pozwole sobie zacytowac Andrzejku:
>
> "Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii."
Jest to prawda.
> Otoz nie zuzywam 4x wiecej energii, a co za tym idzie 4x wiecej paliwa
> bedacego jedynym zrodlem tej energii.
Zastosowałeś typowe dla ignorantów uproszczenie, porównywalne z dowodem
na to, że -2 to to samo co 2, bo (-2)^2 jest równe 2^2.
> "Czasem może się zdarzyć, że to zużycie paliwa zrobi się więcej jak
> dwukrotnie wyższe, czasami mniej jak dwukrotnie wyższe. Zależy."
>
> Podaj wiec przyklad samochodu, w ktorym zuzycie paliwa "zrobi się więcej
> jak dwukrotnie wyższe" przy wzroscie predkosci z 50km/h do 100km/h.
A sfinansujesz badania w terenie? ;->
BTW: zauważ, że nie użyłem słowa "samochód".
>>> Biore pod uwage test polegajacy na utrzymaniu stalej predkosci na
>>> odcinku drogi pozwalajacym wykluczyc znaczacy wplyw rozpedzania na wynik
>>> pomiarow.
>>
>> W twoje testy uwierzę, jak pokażesz mi ciało doskonale czarne oraz gaz
>> doskonały.
>
> W Twoje obliczenia uwierze, jesli pokazesz jeden samochod spalajacy 4x
> wiecej paliwa jadac 100km/h niz jadac 50km/h.
Zrozum wreszcie, że zużycie energii na pokonanie aerodynamicznych oporów
ruchu nie jest jedyną rzeczą wpływającą na zużycie paliwa!
Samochody dzięki tej manii szybkości optymalizowane pod kątem wyższych
prędkości (i większych ładowności) niż potrzeba - "dzięki" czemu przy
niższych prędkościach zużywają znacznie więcej paliwa, niż mogłyby
zużywać. I m.in. dlatego twój mały móżdżek nie jest w stanie pojąć,
dlaczego wzrost oporów nie jest równy wzrostowi paliwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.10 16:29 pattern
- 26.05.10 16:37 mleko
- 27.05.10 08:45 Andrzej Lawa
- 27.05.10 08:46 Andrzej Lawa
- 27.05.10 09:09 n...@o...pl
- 27.05.10 09:19 Andrzej Lawa
- 27.05.10 13:43 Pszemol
- 27.05.10 15:25 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:55 n...@o...pl
- 27.05.10 15:59 n...@o...pl
- 27.05.10 18:52 BartekK
- 27.05.10 21:20 pebro
- 28.05.10 10:10 BartekK
- 28.05.10 13:50 .Peeter
- 28.05.10 22:52 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=