-
1. Data: 2010-05-25 07:15:28
Temat: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
www.theoildrum.com/node/6480
-
2. Data: 2010-05-26 09:29:45
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Od: n...@o...pl
> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
> www.theoildrum.com/node/6480
A były takie, które rozpędzały się w 4s. do setki, w sumie do ponad 200km/h. i
miały 400km. zasięgu? Jak dzisiejsze?
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2010-05-26 12:36:56
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
n...@o...pl pisze:
>> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
>> www.theoildrum.com/node/6480
> A były takie, które rozpędzały się w 4s. do setki, w sumie do ponad 200km/h. i
> miały 400km. zasięgu? Jak dzisiejsze?
Które dzisiejsze elektryczne mają taki zasięg?
Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
Ba! Dzięki korkom tej całej mocy się z reguły nie da wykorzystać, więc
kompletnie bez sensu taszczy się za duży silnik - i za duży samochód.
Problem w tkwi w tym, że ludzie jako ogół to idioci - samochód nie jest
narzędziem, tylko symbolem statusu i gadżetem do podbudowywania własnego
zakompleksionego ego.
Zresztą wystarczy popatrzeć, jak ludzie jeżdżą... Ja staram się jeździć
płynnie, tj. optymalizować prędkość - dostosować ją tak, by jechać
bezpiecznie i (prawie) bez używania hamulców. Patrzę nie tylko na pojazd
tuż przede mną, ale także na to, co się dzieje na horyzoncie.
I nie raz mam taką sytuację, że jakiś "mały fiutek" wyprzedza "na chama"
(tzn. wciska się w mój bezpieczny odstęp od samochodu poprzedzającego),
potem przez następne 15 km dalej kombinuje i w rezultacie po 15 km
wyprzedza mnie o jakieś 30m. Zużywając przy tym dużo więcej energii.
Inny przykład tej głupoty ludzkiej - czerwone światło. Ja jak je widzę
to przestaję przyśpieszać i kombinuję żeby dojechać do skrzyżowania tak,
żeby wjechać na nie - bez zatrzymywania się - na rozpoczęcie zielonego.
Ale większość "ludzi" (bo bardziej pasuje do nich określenie "sklonowane
owce") musi pędzić do tego czerwonego, jakby je magicznie przyciągało. I
potem gwałtownie hamują. Znowu - marnowanie energii.
-
4. Data: 2010-05-26 13:27:25
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
news:4bfcf9c4$1@news.home.net.pl...
> n...@o...pl pisze:
>>> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
>>> www.theoildrum.com/node/6480
>> A były takie, które rozpędzały się w 4s. do setki, w sumie do ponad
>> 200km/h. i
>> miały 400km. zasięgu? Jak dzisiejsze?
>
> Które dzisiejsze elektryczne mają taki zasięg?
>
> Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
> bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
>
> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
Ciekawa teoria, jadac 50km/h zuzyje 7l/100km, jadac 100km/h zuzyje juz
14l/100.
Pozdrawiam
Kamil
-
5. Data: 2010-05-26 14:39:01
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
kamil pisze:
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>
> Ciekawa teoria, jadac 50km/h zuzyje 7l/100km, jadac 100km/h zuzyje juz
> 14l/100.
Zużycie energii na pokonanie oporów to jedno. Wydajność jej
wytwarzania/przetwarzania przy różnych prędkościach to druga sprawa.
Czasem może się zdarzyć, że to zużycie paliwa zrobi się więcej jak
dwukrotnie wyższe, czasami mniej jak dwukrotnie wyższe. Zależy.
Zwracam też uwagę, że pisałem o zużyciu energii na samo pokonanie oporów
aerodynamicznych.
-
6. Data: 2010-05-26 14:44:38
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
news:4bfd1661$1@news.home.net.pl...
> kamil pisze:
>
>>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>>
>> Ciekawa teoria, jadac 50km/h zuzyje 7l/100km, jadac 100km/h zuzyje juz
>> 14l/100.
>
> Zużycie energii na pokonanie oporów to jedno. Wydajność jej
> wytwarzania/przetwarzania przy różnych prędkościach to druga sprawa.
>
> Czasem może się zdarzyć, że to zużycie paliwa zrobi się więcej jak
> dwukrotnie wyższe, czasami mniej jak dwukrotnie wyższe. Zależy.
>
> Zwracam też uwagę, że pisałem o zużyciu energii na samo pokonanie oporów
> aerodynamicznych.
Pisales o kwadracie predkosci, nie o oporach aerodynamicznych..
Pozdrawiam
Kamil
-
7. Data: 2010-05-26 14:46:34
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
kamil pisze:
>> Zwracam też uwagę, że pisałem o zużyciu energii na samo pokonanie oporów
>> aerodynamicznych.
>
> Pisales o kwadracie predkosci, nie o oporach aerodynamicznych..
Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
aerodynamiczne.
-
8. Data: 2010-05-26 15:00:49
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
news:4bfd1826$1@news.home.net.pl...
> kamil pisze:
>
>>> Zwracam też uwagę, że pisałem o zużyciu energii na samo pokonanie oporów
>>> aerodynamicznych.
>>
>> Pisales o kwadracie predkosci, nie o oporach aerodynamicznych..
>
> Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
> aerodynamiczne.
Wroc chlopcze skad przyszedles, albo udowodnij ze Twoj wzor sprawdza sie w
samochodzie palacym dwa razy wiecej przy 100km/h i trzy razy wiecej przy
150km/h.
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2010-05-26 15:00:54
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: "jarek" <j...@j...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:4bfd1826$1@news.home.net.pl...
> kamil pisze:
> Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
> aerodynamiczne.
Napisales nieprawde i jeszcze sie czepiasz...
JArek
-
10. Data: 2010-05-26 15:09:55
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
jarek pisze:
>> Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
>> aerodynamiczne.
>
> Napisales nieprawde i jeszcze sie czepiasz...
Co miałeś z fizyki?