    Date: Sun, 01 Dec 2013 08:51:59 +0100
    From: Luke <l...@l...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD

    Dnia 2013-11-30 23:36, Użytkownik A.L. napisał:

    > Pzrepraszam, ale jak kupowac w Internecie, to ja doskonale wiem.
    > JEdnak ksiazka to nei majtki. O wielu ksiazkach bym nei wiedzial gdyby
    > nei wizyta w ksiegarni.

    Zgadzam się z tym, ale ja o wielu książkach dowiaduję się również z
    sieci. Są newslettery wydawnictw, automatyczne rekomendacje, podpowiedzi
    "klienci kupili również" i tak dalej.

    > Skad mlody czlowiek ma sie czyms
    > zainteresowac, na przykald elektronika? Budzi sie rano, i mysli sobie
    > "ja sie zainteresuje elektronika" po czym leci na internet kupowac
    > ksiazki?

    Hmmm... wieloma rzeczami właśnie tak się zainteresowałem. I nie należę
    do pokolenia dzieci neostrady, dobrze pamiętam PRL i księgarnie z tamtej
    epoki.

    A sklepy elektroniczne? Co z tego, że w moim mieście są dwa dobrze
    zaopatrzone, gdy zakup reklamówki części wychodzi w nich *dwukrotnie*
    drożej niż w dowolnym sklepie online z uwzględnieniem kuriera? Znajomi
    kupują tam rzeczy potrzebne "na dzisiaj", to co może zaczekać, zamawia
    się online.

    > Poza tym, ogladajac ksizke moge uniknac pomylek. Okladka czasem mowi
    > co innego niz zawartosc. Jak kupuje w Amazonie to kupuje koat w worku.
    > Owszem, moge odeslac, ale kosztuje mnie to pieniadze i czas.

    Kupiłem kilkadziesiąt książek na amazonie (może to mało, ale jak na
    polskiego klienta całkiem nieźle) i tylko kilka z nich nie miało
    możliwości podglądu spisu treści i początkowych stron. Wiem, nie
    wszystkie mają, ale większość tak.

    > Ksieranie internetowe sa dobre jak sie WIE co sie chce kupic. Ale nie
    > pomoga jak sie NIE WIE.

    Tu się zgadzam.

    > Zamykanie ksiegarni to majprostszy i najmniej kosztowny krok w
    > kierunku ukretyniania spoleczenstwa. A zarzem - najbardziej skuteczny

    W zasadzie to nie jacyś "oni" zamykają te księgarnie, to po prostu rynek
    wymusza nieopłacalność ich istnienia. Zatem problem jest odwrotny.
    Księgarnie zamykają się, bo ludzie nie kupują książek. Nie dość, że
    społeczeństwo nie czyta, to jeszcze sporo czytaczy ma mentalność
    "chomikuj.pl".

    Albo przychodzą do księgarni, jak do czytelni (czyli nie generują
    dochodu). Najlepiej widać to w empikach - w niektórych są specjalne
    kanapy dla osób, które przychodzą czytać bez kupowania :) Chociaż może z
    drugiej strony lepiej czytać w księgarni bez kupowania, niż nie czytać
    wcale.

    > P.D> Tak na marginesie - ilosc ijakosc ksiazek naukowych wydawanych w
    > Polsce jest zalosna

    W pełni się pod tym podpisuję, zarówno jako czytelni, jak i zaangażowany
    niegdyś z drugiej strony. Kilka lat temu usiłowałem bezskutecznie
    namawiać wydawnictwa na wydanie książki z dosyć modnej dziedziny,
    dalekiej od elektroniki. I w tej dziedzinie potencjalny autor
    człowiekiem z ulicy nie był. Skończyło się na biadoleniu "a kto to kupi".

    Pozdrowienia

    L.