eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu › Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Mon, 24 May 2010 10:44:42 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 95
    Message-ID: <htde9o$qt3$1@news.onet.pl>
    References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <htbqfi$rvv$1@news.onet.pl>
    <htc11q$kn4$3@news.onet.pl> <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
    <htd8vp$871$1@news.onet.pl> <htddjb$okb$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxt171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274690680 27555 83.30.13.171 (24 May 2010 08:44:40 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 May 2010 08:44:40 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <htddjb$okb$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 100523-1, 2010-05-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282959
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    >>> No to skoro sam piszesz, że jest zakaz wyprzedzania, jeśli ktoś
    >>> rozpoczął manewr skrętu w lewo, to czy rozpoczęciem tego manewru nie
    >>> jest sygnalizowanie go? A jeśli tak napisałeś - to czym się to różni od
    >>> tego, co ja napisałem?
    >>
    >> Tym, że ten skręcający ma prawo sygnalizować zamiar skrętu, ale skręcić
    >> nie ma prawa.
    >> Niezależnie od tego czy ten drugi rozpoczął sygnalizowanie jako pierwszy
    >> drugi, czy dziesiąty.
    >> To samo dotyczy wyprzedzającego - nawet jak ktoś rozpocznie
    >> sygnalizowanie skrętu później, to i tak nie ma prawa go wyprzedzać.
    >
    > Kiedy nie ma prawa? Na normalnej drodze, przy wjeździe na posesję, na
    > skrzyżowaniu, przy podjeżdżaniu pod supermarket? Po co sobie komplikować
    > tak bardzo rozumienie prostej rzeczy - jeśli stoi na drodze samochód z
    > włączonym kierunkowskazem w lewo - to znaczy, że będzie skręcał -> nie
    > wolno go wyprzedzać.

    No właśnie to napisałem.
    Nie wiem co Ty odczytałeś. ;-)



    >Jeśli stoi na drodze samochód bez kierunkowskazu, to HGW co będzie robił,
    >mógł sie po prostu zepsuć, więc można, z zachowaniem szczególnej
    >ostrożności, go wyprzedzić,

    Jeśli stoi to nie ma wyprzedzania.

    >> Jeśli by było to na wiejskiej, pustej drodze - to możesz być pewien, że
    >> skontrolowałbym czy mogę skręcać i czy nie jestem wyprzedzany.
    >
    > Skontrolujesz dużo wcześniej. Nim dojedziesz do środka skrzyżowania.

    Ano.
    Skontroluję - a nie popodziwiam krajobraz w lusterku.
    Kontrola polega na tym, że jeśli ktoś się do mnie zbliża i to szybko, to
    taki fakt NIE MOŻE mi umknąć.

    > Usprawiedliwiają ją 2 rzeczy - po pierwsze, mogła nie przypuszczać, że
    > auto z tyłu zbliża się aż tak szybko. Po drugie - stała na skrzyżowaniu.

    W obu przypadkach popełniła błąd, więc jest winna wypadku.

    > A kto nakłada na nią taki obowiązek, że ocenić musi jak szybko zbliża sie
    > samochód z tyłu?

    Ustawodawca.
    Oczywiście nie wprost.
    Jeśli nie wierzysz, to poszukaj sobie wyroków dowodzących, że należy oceniać
    szybkość przeciwnika przy wykonywaniu manewrów.

    > Oceniasz odległość - jest relatywnie daleko, zdąży zahamować.

    Zasada ograniczonego zaufania nakazuje powstrzymać się od manewru, który
    doprowadzi do kolizji.

    > Zrozum jedną rzecz - to nie w gestii kierowcy poprzedzającego samochodu
    > jest ocena prędkości

    Bzdura.
    Dokładnie do jego obowiązków to należy.
    Podobnie jak do obowiązków wjeżdżającego z podporządkowanej należy ocena czy
    zdąży wjechać.

    >Cała odpowiedzialność za poprawne wykonanie manewru wyprzedzania spoczywa
    >na kierowcy, który WYKONUJE ten manewr.

    A cała odpowiedzialność za wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy na tym
    który zmienia ten kierunek.


    >Po to ustawodawca nałożył obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy
    >tym manewrze, by ten obowiązek każdy wypełnił.

    Przy skręcie jest dokładnie identyczny obowiązek.

    >Jednym słowem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy uda Ci się ten
    >manewr wykonać bezpiecznie, lub jest on po prostu w danym miejscu
    >zabroniony - NIE WOLNO Ci go wykonywać.

    Oczywiście.
    Skrętu dotyczy DOKŁADNIE to samo.

    >> Ale jak ktoś się do Ciebie zbliża z prędkością światła, to MUSISZ założyć
    >> że za chwilę Cię wyprzedzi, przekalkulować kiedy to się stanie i
    >> zaniechać skrętu, jeśli miałbyś się znaleźć na kursie kolizyjnym.
    >
    > Ale TY nie wiesz, że on się zbliża z prędkością światła

    Bo nie popatrzyłeś w lusterko, albo zrobiłeś to źle.
    Cały czas Twoja wina.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: