-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Mon, 24 May 2010 10:44:42 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 95
Message-ID: <htde9o$qt3$1@news.onet.pl>
References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htbqfi$rvv$1@news.onet.pl>
<htc11q$kn4$3@news.onet.pl> <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
<htd8vp$871$1@news.onet.pl> <htddjb$okb$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: bxt171.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274690680 27555 83.30.13.171 (24 May 2010 08:44:40 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 May 2010 08:44:40 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <htddjb$okb$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
X-Antivirus: avast! (VPS 100523-1, 2010-05-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282959
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:
>>> No to skoro sam piszesz, że jest zakaz wyprzedzania, jeśli ktoś
>>> rozpoczął manewr skrętu w lewo, to czy rozpoczęciem tego manewru nie
>>> jest sygnalizowanie go? A jeśli tak napisałeś - to czym się to różni od
>>> tego, co ja napisałem?
>>
>> Tym, że ten skręcający ma prawo sygnalizować zamiar skrętu, ale skręcić
>> nie ma prawa.
>> Niezależnie od tego czy ten drugi rozpoczął sygnalizowanie jako pierwszy
>> drugi, czy dziesiąty.
>> To samo dotyczy wyprzedzającego - nawet jak ktoś rozpocznie
>> sygnalizowanie skrętu później, to i tak nie ma prawa go wyprzedzać.
>
> Kiedy nie ma prawa? Na normalnej drodze, przy wjeździe na posesję, na
> skrzyżowaniu, przy podjeżdżaniu pod supermarket? Po co sobie komplikować
> tak bardzo rozumienie prostej rzeczy - jeśli stoi na drodze samochód z
> włączonym kierunkowskazem w lewo - to znaczy, że będzie skręcał -> nie
> wolno go wyprzedzać.
No właśnie to napisałem.
Nie wiem co Ty odczytałeś. ;-)
>Jeśli stoi na drodze samochód bez kierunkowskazu, to HGW co będzie robił,
>mógł sie po prostu zepsuć, więc można, z zachowaniem szczególnej
>ostrożności, go wyprzedzić,
Jeśli stoi to nie ma wyprzedzania.
>> Jeśli by było to na wiejskiej, pustej drodze - to możesz być pewien, że
>> skontrolowałbym czy mogę skręcać i czy nie jestem wyprzedzany.
>
> Skontrolujesz dużo wcześniej. Nim dojedziesz do środka skrzyżowania.
Ano.
Skontroluję - a nie popodziwiam krajobraz w lusterku.
Kontrola polega na tym, że jeśli ktoś się do mnie zbliża i to szybko, to
taki fakt NIE MOŻE mi umknąć.
> Usprawiedliwiają ją 2 rzeczy - po pierwsze, mogła nie przypuszczać, że
> auto z tyłu zbliża się aż tak szybko. Po drugie - stała na skrzyżowaniu.
W obu przypadkach popełniła błąd, więc jest winna wypadku.
> A kto nakłada na nią taki obowiązek, że ocenić musi jak szybko zbliża sie
> samochód z tyłu?
Ustawodawca.
Oczywiście nie wprost.
Jeśli nie wierzysz, to poszukaj sobie wyroków dowodzących, że należy oceniać
szybkość przeciwnika przy wykonywaniu manewrów.
> Oceniasz odległość - jest relatywnie daleko, zdąży zahamować.
Zasada ograniczonego zaufania nakazuje powstrzymać się od manewru, który
doprowadzi do kolizji.
> Zrozum jedną rzecz - to nie w gestii kierowcy poprzedzającego samochodu
> jest ocena prędkości
Bzdura.
Dokładnie do jego obowiązków to należy.
Podobnie jak do obowiązków wjeżdżającego z podporządkowanej należy ocena czy
zdąży wjechać.
>Cała odpowiedzialność za poprawne wykonanie manewru wyprzedzania spoczywa
>na kierowcy, który WYKONUJE ten manewr.
A cała odpowiedzialność za wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy na tym
który zmienia ten kierunek.
>Po to ustawodawca nałożył obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy
>tym manewrze, by ten obowiązek każdy wypełnił.
Przy skręcie jest dokładnie identyczny obowiązek.
>Jednym słowem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy uda Ci się ten
>manewr wykonać bezpiecznie, lub jest on po prostu w danym miejscu
>zabroniony - NIE WOLNO Ci go wykonywać.
Oczywiście.
Skrętu dotyczy DOKŁADNIE to samo.
>> Ale jak ktoś się do Ciebie zbliża z prędkością światła, to MUSISZ założyć
>> że za chwilę Cię wyprzedzi, przekalkulować kiedy to się stanie i
>> zaniechać skrętu, jeśli miałbyś się znaleźć na kursie kolizyjnym.
>
> Ale TY nie wiesz, że on się zbliża z prędkością światła
Bo nie popatrzyłeś w lusterko, albo zrobiłeś to źle.
Cały czas Twoja wina.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.10 14:09 Plumpi
- 24.05.10 14:19 Plumpi
- 24.05.10 14:21 Plumpi
- 24.05.10 15:55 r...@k...pl
- 24.05.10 16:25 Icek
- 24.05.10 16:26 Icek
- 24.05.10 16:27 Icek
- 24.05.10 16:32 Icek
- 24.05.10 16:35 Icek
- 24.05.10 17:06 kamil
- 24.05.10 19:10 Plumpi
- 24.05.10 19:12 Plumpi
- 24.05.10 19:15 Plumpi
- 24.05.10 20:16 to
- 24.05.10 21:18 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=