  • Data: 2011-12-08 00:35:22
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Dec 2011 18:18:45 +0000 (UTC), AMX napisał(a):
    > Widocznie nie rozumiesz, skoro wracasz do tego. Patrzysz od
    > niewłaściwej strony. Uczelnie powinny prowadzić badania i uczyć.
    > Dopiero obie rzeczy tworzą uczelnię.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Czasy sie zmienily, nowoczesna nauka jest troche zbyt skomplikowana zeby
    wykladac ja studentom, uczelnie niekoniecznie zajmuja sie nowoczesna nauka,
    a noble dostaja ludzie np z IBM Research Center.

    Zreszta ... juz 100 lat temu sporo istotnych wynlazkow powstalo poza
    uczelniami.

    > Moje wrażenie jest takie, że _obecnie_ ci, którzy są zdolni do
    > czegoś więcej niż dydaktyka a nie ograniczają ich np. względy
    > rodzinne to zmieniają miejsce zamieszkania. I następuje cud. Ta
    > kadra, na którą brak jest zapotrzebowania włącza się w rozwój
    > najbardziej zaawansowanych technologii. Którą później kupujemy za
    > ciężkie pieniądze.

    Cii - jak sobie tak popatrzylem na swoja karte 8GB - majstersztyk
    inzynierii, ilez to badan wymagalo, a kosztuje tyle co 4 bulki w
    McDonaldzie, 20 kg jablek, 50 cegiel, pol kibla - tzn pol najtanszej
    muszli, bo producenci ladniejszych to umiaru nie znaja. :-)

    J.