  • Data: 2011-12-07 22:07:02
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 07 Dec 2011 22:01:38 +0100, PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > Nie w każdej dziedzinie są szanse na sukces oparty o jakiś
    > innowacyjny projekt. Pracuję w branży opartej na mocno masowej
    > produkcji i tutaj zwyczajnie nie ma szans wymyślić od podstaw
    > niczego odmiennego. Próba zrobienia czegokolwiek inaczej, z
    > góry jest skazana na porażkę finansową. [..] Stażystom i
    > praktykantom powtarzam: "Tu się rakiet kosmicznych nie
    > produkuje".

    Skoro mam okazję, to z ciekawości zapytam, bo raczej nie mam
    doświadczeń.

    Różne są metody osiągania lepszej technologii. Jedna, to
    zupełnie nowy, innowacyjny projekt. Tu rzeczywiście trudno
    wymyśleć koło a nie wszędzie stosuje się bio- czy
    nanotechnologię. Natomiast japoński sposób to było nie wymyślać
    niczego nowego, tylko poprawiać i udoskonalać istniejące. Była to
    na tyle skuteczna strategia, że w pewnym momencie USA się
    obawiały, że ich Japończycy zaleją i wykupią. Jak to się ma do
    rzeczywistości?

    No i druga możliwość, to poprawa samego sposobu wytwarzania.
    Jeszcze z czasów PRL-u historia jak to na potrzeby drukarni
    zoptymalizowano sposób cięcia arkuszy papieru aby zmniejszyć
    ilość odpadów.

    AMX

    --
    adres w rot13