    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reaktywacja Unitry?
    Date: Sat, 05 Jul 2014 17:12:31 +0200

    Powitanko,

    > Czy w ogóle jest jeszcze jakaś rodzima firma produkująca w Polsce
    > sprzęt "ogólnokonsumencki"?

    Bylo swego czasu cos na temat Diory, chyba ucichlo.
    A szanse takiej firmy widze, jesli sie wezmie za sprzet starannie
    wykonany, tak jak to kiedys robiono.
    Jak czasem do mnie trafia jakis sprzet znajomych, to sie za glowe lapie.
    Laminat z papieru, transformatorek (goracy) raczej nadawalby sie do
    wzmacniacza sluchawkowego, a nie do 2x40W. Koncowki - specjalizowany
    uklad tej konkretnej firmy, oczywiscie brak do tego jakiejkolwiek
    dokumentacji, do tak prostego urzadzenia oczywiscie procek...
    zglaszajacy blad 872, ch' wie co to znaczy. Jak sie do czegos takiego
    podepnie perkusje elektryczna, to przy kazdym uderzeniu w beben...
    wlacza sie wiatrak we wzmacniaczu.
    A taki Radmor: Transformator po byku, ma tyle poweru, ile trzeba.
    Elektrolity mimo dziesiecioleci jakos nie wyschniete, wszystko
    przejrzyscie ulozone i opisane, schemat (pelna serwisowka) firma mi
    przyslala nie tak dawno temu za darmo, mimo, ze od niepamietnych czasow
    takiego sprzetu nie produkuje. Jedyna rzecz jaka moge zarzucic, to styki
    w przelacznikach zapewne srebrzone i trzeba oczyscic po paru latach.
    Obudowa: drewno, plyta czolowa kawal aluminium, galki tez, a nie jakis
    na srebrno malowany plastik wytarty od patrzenia.
    Jakosci dzwieku nie oceniam, ja slucham muzyki, a nie sprzetu, jak dla
    mnie jest wystarczajacy.
    Krotko mowiac robic konkurencje chinczykom kosztami - nie wroze sukcesu,
    jakoscia - jak najbardziej.
    W latach 80 wielkiego wyboru czesci nie bylo, dzisiaj nie problem kupic
    dekoder Dolby costam, spdif i co tam jeszcze i tylko szkoda, ze lamp nie
    produkujemy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa