  • 1. Data: 2014-07-05 16:25:57
    Temat: Reaktywacja Unitry?
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://natemat.pl/103495,unitra-powraca-reaktywacja-
    kultowej-marki-z-cz
    asow-prl-coraz-wiecej-firm-gra-na-konsumenckiej-nost
    algii

    Wg pow. tekstu w Polsce ma być produkowany m.in. sprzęt audio. Teraz
    są modne (albo to jakaś sprytna akcja marketingowa) słuchawki Unitry
    SN50. Zainteresowała mnie owa produkcja w Polsce rodzimej marki
    sprzętu konsumenckiego. Czy w ogóle jest jeszcze jakaś rodzima firma
    produkująca w Polsce sprzęt "ogólnokonsumencki"? Oczywiście nie mam
    na myśli specjalistycznych urządzeń, których akurat pod tym względem
    nie brakuje.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-07-05 17:12:31
    Temat: Re: Reaktywacja Unitry?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy w ogóle jest jeszcze jakaś rodzima firma produkująca w Polsce
    > sprzęt "ogólnokonsumencki"?

    Bylo swego czasu cos na temat Diory, chyba ucichlo.
    A szanse takiej firmy widze, jesli sie wezmie za sprzet starannie
    wykonany, tak jak to kiedys robiono.
    Jak czasem do mnie trafia jakis sprzet znajomych, to sie za glowe lapie.
    Laminat z papieru, transformatorek (goracy) raczej nadawalby sie do
    wzmacniacza sluchawkowego, a nie do 2x40W. Koncowki - specjalizowany
    uklad tej konkretnej firmy, oczywiscie brak do tego jakiejkolwiek
    dokumentacji, do tak prostego urzadzenia oczywiscie procek...
    zglaszajacy blad 872, ch' wie co to znaczy. Jak sie do czegos takiego
    podepnie perkusje elektryczna, to przy kazdym uderzeniu w beben...
    wlacza sie wiatrak we wzmacniaczu.
    A taki Radmor: Transformator po byku, ma tyle poweru, ile trzeba.
    Elektrolity mimo dziesiecioleci jakos nie wyschniete, wszystko
    przejrzyscie ulozone i opisane, schemat (pelna serwisowka) firma mi
    przyslala nie tak dawno temu za darmo, mimo, ze od niepamietnych czasow
    takiego sprzetu nie produkuje. Jedyna rzecz jaka moge zarzucic, to styki
    w przelacznikach zapewne srebrzone i trzeba oczyscic po paru latach.
    Obudowa: drewno, plyta czolowa kawal aluminium, galki tez, a nie jakis
    na srebrno malowany plastik wytarty od patrzenia.
    Jakosci dzwieku nie oceniam, ja slucham muzyki, a nie sprzetu, jak dla
    mnie jest wystarczajacy.
    Krotko mowiac robic konkurencje chinczykom kosztami - nie wroze sukcesu,
    jakoscia - jak najbardziej.
    W latach 80 wielkiego wyboru czesci nie bylo, dzisiaj nie problem kupic
    dekoder Dolby costam, spdif i co tam jeszcze i tylko szkoda, ze lamp nie
    produkujemy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2014-07-05 17:16:41
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

> [...]
    > w Polsce sprzęt "ogólnokonsumencki"? Oczywiście nie mam na myśli
    > specjalistycznych urządzeń, których akurat pod tym względem nie brakuje.

    W Polsce dozwolone są wszystkie sposoby na robienie
    z klientów idiotów, na świecie niektóre z nich są zakazane.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Astroturfing
    http://forsal.pl/artykuly/806376,astroturf-marketing
    -na-zachodzie-zakazany-w-polsce-sie-rozwija.html

    --
    paskuda03

  • 4. Data: 2014-07-05 17:26:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 16:25:57 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >produkująca w Polsce sprzęt "ogólnokonsumencki"? Oczywiście nie mam
    >na myśli specjalistycznych urządzeń, których akurat pod tym względem

    Nie wiem jak w Polsce, ale w USA jest sporo takich firm. Produkujacych
    wyroby z nalepkami "Made in China" :)

    Powaznei zas: z "wyrobow konsumenckich" produkuje sie wylacznie
    detektory antyradarowe. Innych rzeczy produkowac sie nie oplaca. W
    Chinach i Azji taniej i lepiej. Nei sadze zby Polska byla
    konkurencyjna w kategorii sprzetu popularnego

    A.L.

  • 5. Data: 2014-07-05 17:29:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 17:12:31 +0200, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

    >Krotko mowiac robic konkurencje chinczykom kosztami - nie wroze sukcesu,
    >jakoscia - jak najbardziej.

    Niestety, P.T. Publicznosc nei interesuje sie tym co "w srodku" -
    interesuje sie glownie cena. Percepcja jest taka ze nie oplaca sie
    ladowac kase w urzedzenie ktore za dwa lata bedzie przestazrale i do
    wyrzucenia

    A.L.

  • 6. Data: 2014-07-05 17:30:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Krotko mowiac robic konkurencje chinczykom kosztami - nie wroze
    sukcesu,
    > jakoscia - jak najbardziej.

    Ciekawe czy starczyłoby kupujących płacących więcej za jakość aby
    przedsięwzięcie nie padło, gdy Chińczyk pod oczy podsunie im podobne
    urządzenie za 1/n ceny.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-07-05 17:38:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 10:29:43 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > interesuje sie glownie cena. Percepcja jest taka ze nie oplaca sie
    > ladowac kase w urzedzenie ktore za dwa lata bedzie przestazrale i do

    No to w końcu dobrze czy nie, że tak jest?
    Skoro będzie przestarzałe to może jednak faktycznie nie warto,
    przynajmniej dzięki temu jest postęp (a dokładnie: jak szybko się
    starzeje to sugeruje że jest postęp).

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-07-05 17:46:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 17:38:04 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >No to w końcu dobrze czy nie, że tak jest?
    >Skoro będzie przestarzałe to może jednak faktycznie nie warto,
    >przynajmniej dzięki temu jest postęp (a dokładnie: jak szybko się
    >starzeje to sugeruje że jest postęp).

    Chyba dobrze. Ja mam pare odbiornikow radiowych produkowanych w latach
    30. Pokretla maja na lozyskach kulkowych, w doskonalym stanie. Tylko
    cale reszta w stanie takim sobie. Po co robic elementy dobrej jakosci
    ktore moga przerwac 50 lat jezeli calosc przterwa 5 lat by design?

    Problem projektowania urzadzen tak aby WSZYSTKO zepsulo sie w tym
    samym czasie jest pzredmiotem powaznych studiow. Zainteresowanym
    polecam ksiazke

    Made to Break: Technology and Obsolescence in America
    Giles Slade

    traktujaca o tym problemie. Pare slow o autorze

    http://en.wikipedia.org/wiki/Giles_Slade

    Ksiazka nie jest "jajcarska"; to raczej rozprawa naukowa.

    O filozofii "planned obsolescence" mozna poczytac tutaj

    http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

    A.L.

  • 9. Data: 2014-07-05 18:35:11
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    to ciekawy powski temat... to teraz uczą takich rzeczy jak projektowanie
    urządzeń? ja myślałem, że nauka po opiera się głównie na demonstrowaniu
    wystrzałów z dupy o możliwie dużym zasięgu...

    że niby skąd siła inżynierska? czy znów główną rolę odegra tu sukces o
    nazwie teleinformatycy?

  • 10. Data: 2014-07-05 19:17:45
    Od: l...@g...com

    użytkownik A. L. napisał:

    > Nie wiem jak w Polsce, ale w USA jest sporo takich firm. Produkujacych
    >
    > wyroby z nalepkami "Made in China" :)

    Firma np. z usa zleca produkcje urzadzenia w chinach, w zamian firma chinska czy
    koreanska w rozliczeniu otrzymuje xxx urzadzen ktore moze sprzedac jako sygnowane
    wlasna marka. Moge sie mylic, ale wszystko na to wskazuje.