eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie? › Re: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
  • Data: 2014-06-21 17:52:25
    Temat: Re: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.WNT.4.64.1406211721290.2256@quad...
    > Ściślej rzecz biorąc, przepis tego wymogu nie zawiera: pozwala
    > na predykcję zachowania "tamtych" ;)
    > W realu, jeśli już:
    > - WIDAĆ że skręcający bierze ciasny skręt
    > - jest PEWNE że da się zatrzymać bez kolizji jeśli przestanie
    > skręcać
    > - następny toczy się jeszcze na tyle wolno, że nie będzie zmuszony
    > do "gwałtownej zmiany prędkości"
    > ...to nie bardzo widać miejsce na naruszenie przepisów.

    Tylko że czasem skręt w lewo u Ciebie wymagałby nie tylko
    spokojnej analizy tych, co jadą spokojnie w prawo, ale również
    "myknięcia" sprawnego w dziurze w potoku pomiędzy samochodami
    jadącymi prost z naprzeciwka, i wtedy może się okazać że jak się
    "nie dogadasz" z jadącym z przeciwka i skręcającym w prawo,
    który Ci zablokuje sprawną ucieczkę ze skrzyżowania na Twój lewy
    pas a akurat próbujesz myknąć w lewo przed nadjeżdzającą
    z przeciwka rozpędzoną na zielonym betoniarką to może się to
    dla Ciebie bardzo źle skończyć a gościu z betoniarki też może dostać
    opier*** i po premii że beton dowiózł z opóźnieniem... już zastygły ;-)

    > Po prawdzie, następny za nim skręcający w prawo MOŻE być
    > przyblokowany, ale tylko:
    > - w wyniku faktu że ten pierwszy skręcający w prawo zaprzestał skrętu
    > i jedzie w poprzek pasów, ale "jemu wolno" (wtedy skręcający w lewo
    > stoi aż on sobie zmieni pas *I* kolejni też sobie pozmieniają pas,
    > aż do któregoś który znowu będzie robił ciasny skręt)
    > - w wyniku wydawania się komuś, że pierwszeństwo daje "prawo do
    > przyspieszania", co nie wygląda na prawdziwe

    Tu już mi nawet nie chodzi o jakieś "prawo" a raczej powszechne
    zrozumienie i konwencję: skręcam w lewo, ląduję na lewym pasie,
    mimo że za 200 metrów po skręcie będę skręcał w prawo, aby
    właśnie na samym skrzyżowaniu nie zmieniać pasów tylko już po.
    To samo przy skręcie w prawo, miło byłoby, gdyby skręcający
    wylądował po skrzyżowaniu na prawym skrajnym, mimo że mu
    "pasuje" za chwilę skręcać w lewo to fajnie byłoby gdyby manewr
    zmiany pasa na lewy zrobił już nieco dalej od skrzyżowania...

    Takie o to marzenia inżyniera który lubi analizować i optymalizować ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: