-
Data: 2014-06-21 17:52:25
Temat: Re: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
news:Pine.WNT.4.64.1406211721290.2256@quad...
> Ściślej rzecz biorąc, przepis tego wymogu nie zawiera: pozwala
> na predykcję zachowania "tamtych" ;)
> W realu, jeśli już:
> - WIDAĆ że skręcający bierze ciasny skręt
> - jest PEWNE że da się zatrzymać bez kolizji jeśli przestanie
> skręcać
> - następny toczy się jeszcze na tyle wolno, że nie będzie zmuszony
> do "gwałtownej zmiany prędkości"
> ...to nie bardzo widać miejsce na naruszenie przepisów.
Tylko że czasem skręt w lewo u Ciebie wymagałby nie tylko
spokojnej analizy tych, co jadą spokojnie w prawo, ale również
"myknięcia" sprawnego w dziurze w potoku pomiędzy samochodami
jadącymi prost z naprzeciwka, i wtedy może się okazać że jak się
"nie dogadasz" z jadącym z przeciwka i skręcającym w prawo,
który Ci zablokuje sprawną ucieczkę ze skrzyżowania na Twój lewy
pas a akurat próbujesz myknąć w lewo przed nadjeżdzającą
z przeciwka rozpędzoną na zielonym betoniarką to może się to
dla Ciebie bardzo źle skończyć a gościu z betoniarki też może dostać
opier*** i po premii że beton dowiózł z opóźnieniem... już zastygły ;-)
> Po prawdzie, następny za nim skręcający w prawo MOŻE być
> przyblokowany, ale tylko:
> - w wyniku faktu że ten pierwszy skręcający w prawo zaprzestał skrętu
> i jedzie w poprzek pasów, ale "jemu wolno" (wtedy skręcający w lewo
> stoi aż on sobie zmieni pas *I* kolejni też sobie pozmieniają pas,
> aż do któregoś który znowu będzie robił ciasny skręt)
> - w wyniku wydawania się komuś, że pierwszeństwo daje "prawo do
> przyspieszania", co nie wygląda na prawdziwe
Tu już mi nawet nie chodzi o jakieś "prawo" a raczej powszechne
zrozumienie i konwencję: skręcam w lewo, ląduję na lewym pasie,
mimo że za 200 metrów po skręcie będę skręcał w prawo, aby
właśnie na samym skrzyżowaniu nie zmieniać pasów tylko już po.
To samo przy skręcie w prawo, miło byłoby, gdyby skręcający
wylądował po skrzyżowaniu na prawym skrajnym, mimo że mu
"pasuje" za chwilę skręcać w lewo to fajnie byłoby gdyby manewr
zmiany pasa na lewy zrobił już nieco dalej od skrzyżowania...
Takie o to marzenia inżyniera który lubi analizować i optymalizować ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.14 23:08 P.B.
- 22.06.14 18:40 MichaelData(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=