  • 1. Data: 2014-06-19 01:54:12
    Temat: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy skręcając na skrzyżowaniu, po manewrze lądując
    na drodze czteropasowej (2 pasy w każdym kierunku)
    mamy obowiązek znaleźć się na pasie odpowiadającym
    kierunkowi z którego zaczynaliśmy manewr?

    W sensie: skręt w lewo, lądujemy na lewym pasie,
    skręt w prawo, musimy lądować na prawym pasie?

    Mam tu dużo klownów co to skręca z prawej z ulicy
    podporządkowanej i robi taki łuk że trafia na lewy pas.

    Albo ktoś stoi na zielonym świetle, chce skręcić w lewo,
    czeka na przejeżdzających prosto i potem wali się
    w czasie skrętu od razu na prawy pas...

    Albo stoję chcąc skręcić w lewo, widzę że na prawym
    pasie z naprzeciwka ktoś skręca w prawo - liczę na to
    że będzie manewr kończył na prawym pasie drogi
    w którą ja skręcam w lewo i chcę się przytulić do niego
    na lewym pasie a tu się okazuje, że on z prawego robi
    znowu szerokim łukiem zamach i znajduje się na lewym...

    Który przepis determinuje gdzie masz się znaleźć
    zaraz po skręcie? Nie mówię już o zmianie pasa potem...

  • 2. Data: 2014-06-19 03:15:09
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > Który przepis determinuje gdzie masz się znaleźć
    > zaraz po skręcie? Nie mówię już o zmianie pasa potem...
    Przepis jest taki, że masz ustąpić pierwszeństwa, a jak sie już do tego
    zastosujesz, to możesz sobie wylądować na pasie, który ci się podoba.

  • 3. Data: 2014-06-19 09:39:20
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-19 01:54, Pszemol pisze:
    > Czy skręcając na skrzyżowaniu, po manewrze lądując
    > na drodze czteropasowej (2 pasy w każdym kierunku)
    > mamy obowiązek znaleźć się na pasie odpowiadającym
    > kierunkowi z którego zaczynaliśmy manewr?

    nie ma takiego obowiązku. obowiązują ogólne zasady pierwszeństwa, ale po
    skręcie możesz być gdzie chcesz.

    @

  • 4. Data: 2014-06-19 09:53:45
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-19 01:54, Pszemol pisze:

    > Który przepis determinuje gdzie masz się znaleźć
    > zaraz po skręcie? Nie mówię już o zmianie pasa potem...

    Żaden. Po skręcie można zająć dowolny pas.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 5. Data: 2014-06-19 12:25:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com>

    > Żaden. Po skręcie można zająć dowolny pas.

    Ee yy, masz się znaleźć na tym właściwym. Niekiedy tylko na dowolnym

  • 6. Data: 2014-06-19 21:10:20
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    John Kołalsky wydumał(a) w news:lnuer5$uf$1@mx1.internetia.pl :
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com>
    > Ee yy, masz się znaleźć na tym właściwym. Niekiedy tylko na dowolnym

    Przeciez nie "pod prąd" :> Dowolny znaczy obojetnie który, zgodnie z
    kierunkiem jazdy.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-06-20 01:43:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>

    > Przeciez nie "pod prąd" :> Dowolny znaczy obojetnie który, zgodnie z
    > kierunkiem jazdy.

    A wyznaczone pasy ?

  • 8. Data: 2014-06-20 02:16:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2014, MichaelData wrote:

    > John Kołalsky wydumał(a) w news:lnuer5$uf$1@mx1.internetia.pl :
    >
    > Przeciez nie "pod prąd" :>

    A coś stoi na przeszkodzie wyznaczeniu przebiegu pasów przez całe
    skrzyżowanie, również tych "skręcających"?

    Załóżmy doskonale kulisty przypadek ronda SORO, bez progów, za to
    z oznakowaniem znanym pod ksywą "turbinowe", w odmianie z wyłącznie
    wyznaczonymi pasami "odjazdowymi" (znaczy nie ta wersja, w której
    wszystkie pasy pozwalają na "wyjazd").

    > Dowolny znaczy obojetnie który, zgodnie z kierunkiem jazdy.

    Ale jest parę przepisów szczególnych, ze znakami na czele, które mogą
    tę dowolność nieco ukrócić.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-06-20 02:31:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2014, Pszemol wrote:

    > Który przepis determinuje gdzie masz się znaleźć
    > zaraz po skręcie?

    Ja w sprawie formalnej.
    Nawet, jeśli w określonym przypadku istnieje przepis, na przykład
    w postaci znaków drogowych (pionowych i poziomych) nakazujących
    jazdę z określonego pasa na inny określony pas, trzeba OSOBNO
    rozważyć, czy wiedza iż "tamten" ma wyznaczony pas przekłada się
    na nasze pierwszeństwo na domniemanym "swoim" pasie.
    Bo jeśli nie, można znaleźć się w sytuacji wjeżdżającego na
    skrzyżowania z podporządkowanej na "wielopasową": fakt że prawy
    pas jest pusty i że "główna wielopasowa" ma linie ciągłe
    nie powoduje, żeby jadący "główną" i zmieniający wbrew przepisom
    (przejazd po ciągłych) pas ruchu tracić miał pierwszeństwo.
    On może mieć obowiązek jazdy np. środkowym pasem, my możemy mieć
    obowiązek wjazdu na prawy pas, a nijak nie uchyla to pierwszeństwa
    ustalonego np. przez A-7 (ktory dotyczy CAŁEJ DROGI, również tym,
    ktorzy jadą nieprawidłowo).
    Ergo, NAWET jeśli istnieje "wkazany pas" i NAWET jeśli z innego
    kierunku mają "swój pas" (o czym wiemy), ta sugestia:
    +++
    liczę na to
    że będzie manewr kończył na prawym pasie drogi w którą ja skręcam w lewo
    ---
    ...może się skończyć innym liczeniem.
    "Tak się robi" (wykorzystuje czyjś obowiązek), ale jest to nieuprawnione.
    Uprawnione jest wykorzystywanie czyjegoś obowiązku tylko jeśli jest
    ustanowiony WOBEC NAS (np. ustąpienie NAM pierwszeństwa).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-06-20 10:02:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 02:16:39 +0200 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

    > A coś stoi na przeszkodzie wyznaczeniu przebiegu pasów przez całe
    > skrzyżowanie, również tych "skręcających"?

    nic po za tym, że od tej ilości pasów robi się na skrzyżowaniach mętlik.
    Chyba, że sie je robi tylko dla wybranych kierunków ruchu jak np. tu
    http://goo.gl/maps/roQNI
    lewostkręt jadąc od południa. Akurat tu gugiel trafił jak były trochę
    pościerane :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?