    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RFM12B - odbiór zakłócany innymi urządzeniami
    Date: Fri, 4 Mar 2011 17:43:08 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4d70f74f$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...

    > Witam
    > Na jaką szerokość ma Kolega ustawiony filtr pośredniej w odbiorniku RFM12
    > ? Przy tych modułach zawsze pracowałem na najwęższym filtrze 67kHz. Trzeba
    > również wtedy wykalibrować w modułach generator kwarcowy.

    Szerokość filtra nic nie zmieniała. Mikrofon nadający np. na 808,8MHz daje
    prążek na 868,8MHz, ale i tak zakłóca z odległości ok 50cm. Co gorsze, kilka
    mikrofonów pracujących na innych częstotliwościach robi już wystarczający
    'śmietnik', aby transmisja zanikła. Używam największej mocy modułów i anteny
    w postaci 8cm przewodu.

    > Jest do tego specjalny rejestr. "W praniu" wyszło mi, że te moduły
    > potrafią mieć spore rozrzuty parametrów rezonatora i pomimo ustawienia
    > dzielnika PPL na tę samą wartość, faktyczna częstotliwość pracy potrafiła
    > się mocno różnić w poszczególnych egzemplarzach (błąd częstotliwości
    > odniesienia jest powielany przez PPL).

    Wziąłem pod uwagę rozrzut częstotliwości. Dlatego między innymi filtr
    odbiorczy jest szerszy. Obawiałem się zbyt dużych odchyłek częstotliwości
    przy zmianach temperatury.

    Michał