  • Data: 2011-03-04 14:29:35
    Temat: Re: RFM12B - odbiór zakłócany innymi urządzeniami
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2011 14:26, Michał Lankosz pisze:
    > Wraz ze zbudowanym przeze mnie systemem wykorzystującym moduły RFM12B na
    > 868MHz równolegle działają mikrofony 800-820MHz. Problem jest taki, że
    > te mikrofony skutecznie zakłócają transmisję. Udało mi się sprawdzić
    > mikrofony za pomocą analizatora widma. Generują czysty sygnał tam gdzie
    > powinien być. Zatem wina leży po stronie modułów.
    > Co się dzieje?

    Witam
    Na jaką szerokość ma Kolega ustawiony filtr pośredniej w odbiorniku
    RFM12 ? Przy tych modułach zawsze pracowałem na najwęższym filtrze
    67kHz. Trzeba również wtedy wykalibrować w modułach generator kwarcowy.
    Jest do tego specjalny rejestr. "W praniu" wyszło mi, że te moduły
    potrafią mieć spore rozrzuty parametrów rezonatora i pomimo ustawienia
    dzielnika PPL na tę samą wartość, faktyczna częstotliwość pracy
    potrafiła się mocno różnić w poszczególnych egzemplarzach (błąd
    częstotliwości odniesienia jest powielany przez PPL).

    Pozdrawiam
    Grzegorz