  • Data: 2014-05-05 00:15:11
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 May 2014 13:15:41 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    -breaks-ground-on-louisiana-itm-oxygen-production-te
    st-facility-129813453.html

    > Dokładnie o tym. Oni ten zakład nazywają Primero. Ja powiem tak: dysponując
    najwyższą dostępną technologią i dużym budżetem na badania, było to dla mnie wyzwanie
    na granicy wykonalności, a właściwie o krok poza nią. A mowa była o instalacji
    laboratoyjnej, przy skali wielkości produkcji tej firmy. Dlatego pisałem wcześniej że
    to się owszem, upowszechni, ale jeszcze nie teraz.

    Ale oni robia tez "zwykle" membrany
    http://www.airproducts.com/products/Gases/supply-opt
    ions/prism-membranes/prism-membrane-products.aspx

    Owszem, to do azotu ... ale jak azot odfiltruje, to tlenn zostaje
    (nie do konca - ale sami pisza ze moga podniesc stezenie tlenu do 50%)

    J.