  • Data: 2014-05-05 01:02:53
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.05.2014 00:41, J.F. wrote:
> [...]
    szansę być tańsze po jakimś tam okresie rozwoju technologii. Ja widzę tu działo
    elektromagnetyczne, być może z drugim stopniem w postaci scramjeta. Potrafię sobie
    nawet wyobrazić taką konstrukcję scramjeta, która po zamknięciu kanału zamienia się w
    silnik rakietowy. Taka maszyna miałaby duży zbiornik węglowodoru i mały tlenu. W
    atmosferze wtłaczamy samo paliwo, w kosmosie paliwo plus tlen.

    > Niestety - wiekszosc zapotrzebowania jest praktycznie poza atmosfera.

    Cały pierwszy stopień Saturn V wypala się do 60km.
    Średnio poniżej 30.

    > X-15 moze bylby dobrym punktem wyjscia, ale nie wiem czy tam gdzie bil
    > rekordy jest dosc tlenu na screamjeta. A nizej rozpedzac sie nie
    > mozna, bo opory za duze.

    Czy to zdanie popartę jest analizą, choćby najprostszą,
    prosty model oporu (w zakresie hipersonicznym to jest proste)
    i zalożenia do scramjeta, czy tylko głębokim przekonaniem?

    > No i rakiety startuja od poczatku na wlasnym tlenie. Nie oplaca sie
    > komplikowac na te pare procent.

    To samo pytanie odnośnie 'paru procent'.

    pzdr
    bartekltg