  • Data: 2014-05-04 23:01:09
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.05.2014 22:02, Konrad Anikiel wrote:

    > Prawdę mówiąc to ja nie wnikam co jest najtańsze. Bardziej mnie
    > interesuje co ma szansę być tańsze po jakimś tam okresie rozwoju

    Trzeba z tym ostrożnei, amerykanie też twierdzili,
    że promy okażą się tańsze po odpowiednim okresie.

    > technologii. Ja widzę tu działo elektromagnetyczne, być może z drugim
    > stopniem w postaci scramjeta. Potrafię sobie nawet wyobrazić taką
    > konstrukcję scramjeta, która po zamknięciu kanału zamienia się w
    > silnik rakietowy. Taka maszyna miałaby duży zbiornik węglowodoru i
    > mały tlenu. W atmosferze wtłaczamy samo paliwo, w kosmosie paliwo
    > plus tlen.

    Tak, wykorzystanie powietrza! To też mój ulubiony temat.
    Na 10-15km i pod okolice 1 Mach podwozimy turbowentylatorem,
    nawet standardowym samolotem, potem odpalamy właściwy
    pojazd.

    W scramjet:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Specific-impulse-k
    k-20090105.png
    niby korzyść niewielka, ale po zciołkowskowaniu może być ogromna.

    Chyba, że zrobimy go na wodór;)

    pzdr
    bartekltg