    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Sun, 30 Mar 2014 16:10:30 +0200

    Andrzej Lawa wrote:
    > Jest też szansa na zlikwidowanie starzenia i biologiczną
    > nieśmiertelność. Podobnie jest szansa na kolonizację innych planet.
    >
    > Ale na razie mamy to co mamy. Pewnie, trzeba próbować wejść w energię
    > syntezy jądrowej, ale póki co nawet z ciężkim wodorem słabo idzie, a
    > żeby to było niemalże niewyczerpalne trzeba by wykombinować metodę
    > fuzji lekkiego wodoru. A z tym jest jeszcze większy problem.

    co nie zmienia faktu że te parszywe paliwa kopalne są najłatwiejsze do
    przemiany w energię elektryczną.

    warto wiedzieć że obecnie USA i KAnada stają sie najwiekszymi producentami
    ropy i gazu...

    a złoża mają olbrzymie... No i w końcu złoża sią w normalnych
    przewidywalnych z grubsza pańśtwach a nie u dzikich arabów.

    znaczy ruskie też mają prawdopodobnei łupki gazo i roponośne tylko nie mają
    ani technologii a przedewszystkim kasy aby je zacząć eksploatować.

    więc są w dupie. Złoża konwencjonalne w Rosji wg niektórych eksperów są na
    wykończeniu, obawiam sie że nawet Putin nie wie ile ma gazu i ropy. Bo nikt
    nie wie ile dopisali do szacunków geolodzu aby zarobić na lepsze premie za
    odkrycia.

    Kryzys ukraiński jest dobrym zapalnikiem aby dywersyfikowac dostawy paliw
    oraz aby dać zielone światło na badania i wydobycie gazu z łupków w CAŁEJ
    Europie. A Polityków którzy są na rosyjskiej kroplówce powinno sie szybko
    odciąć i wysłać na humanitarą emeryturę choć ja bym ich widział w samolocie
    lecacym do Moskwy z biletem w jedną stronę i zakazaem wjazdu do Europy i USA
    do końca życia.