-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Projekt 30
Date: Thu, 6 Nov 2014 15:07:37 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 87
Message-ID: <20141106150737.2d28ad60@babcia-workstation>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<m3dao3$54n$1@node2.news.atman.pl>
<545a3d40$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfoi$as6$2@node2.news.atman.pl>
<545a5954$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<20141106104631.0d64dd66@babcia-workstation>
<m3fmia$j21$1@node2.news.atman.pl>
<20141106125715.4253541d@babcia-workstation>
<m3fpv1$6tm$1@node1.news.atman.pl>
<20141106135628.2262a2b3@babcia-workstation>
<m3fsqp$a29$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: router-outside.jewish.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1415282889 22899 217.153.152.74 (6 Nov 2014 14:08:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Nov 2014 14:08:09 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Claws Mail 3.9.3 (GTK+ 2.24.23; x86_64-pc-linux-gnu)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548712
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2014-11-06, o godz. 14:24:41
Shrek <...@w...pl> napisał(a):
> Skoro puste nie jeżdzą, to znaczy, że jednak komuś to pasuje.
Jeżdżą pełne - czasami.
> Z ciekawości - po co? Ja tam jestem inżynierem, ty też i zapewne
> wiesz, że problem przepustowości liczy się dla warunków w których ona
> się wyczerpuje. Jeśli wykorzystana jest poniżej, to maksymalna nie ma
> specjalnie znaczenia.
Bo chciałbym zobaczyć realny ruch. Zwróciłeś uwagę że przeciwnicy
samochodów mówią ogólnie 'bo są korki" bez podawania innych danych. A
korki są tylko czasami. Autobusy - wbrew wmawianiu że jedne starczy na
50, 100 czy 200 samochodów, nie są zamiennikiem aut bo nie nastawi ich
tyle co aut w każdej sytuacji i na trasie. I co mi po tym jak autobus
przewiezie 300 osób zamiast 300 samochodów jak ten autobus będzie co
godzinę?
> Ja o porównaniu przepustowości i powierzchni zajmowanej prze tramwaje
> i autobusy do samochodów w centrum miasta - bo od tego zaczeliśmy. I
> wybrałem najbardziej dla siebie niekorzystny przykład - buspas, gdzie
> autobus ma kilkaset metrów "długości" liczonej do powierzchni, a i
> tak lepszą przepustowość.
A ja mówię o autobusach globalnie a nie tylko dla jednego konkretnego
przypadku. Jak chciałbym jeden przypadek to już wspomniałem o ul. Gąsek.
> To akurat stara dyskusja - jeśli poza szczytem i tak samochody
> mieszczą się na pozostałych pasach, to nie ma sensu ograniczać
> buspasów do szczytu. Jeśli się nie mieszczą, to trzeba usiąść i
> policzyć. Pewnie i tak wyjdzie na korzyść buspasa, nawet jak pozornie
> wygląda na pusty, choć nie przeczę, że trzeba się pochylić nad każdym
> przypadkiem indywidualnie.
Pewnie, policzyć... Tyle że teraz jest "nie - bo nie".
> Nie, ty próbujesz oderwać dyskusję od punktu odniesienia.
> Porównywanie miejsca "zajętego" przez autobus ma sens tylko wtedy gdy
> tego miejsca brakuje. Podobnie jak przepustowości tylko wtedy kiedy
> jej brakuje.
Ale "ekolodzy" waśnie tak to odrywają. Stawiają autobus, samochody i
np. rowerzystów i mówią "patrzajta ile te złe samochody miejsca zajmują
- nawet rowerzyści mniej a też 300 osób przewiozą". W całkowitym
oderwaniu od rzeczywistości. Czyli od tego że ten autobus w realu
pojawi się raz na 15 czy 20 minut i na dodatek nie wszystkim z
samochodów jego trasa odpowiada.
> > Oczywiście. Niestety jak obserwuję Warszawę to większość ruchu w
> > szczycie to jest tranzyt.
>
> Chyba żartujesz? Przytłaczająca większość jest na blachach
> warszawskich, bądź okolicznych. Do tego dolicz, że spora część
> "słoików" jeżdzi na starych blachach, żeby zaoszczędzić na OC. Nawet
> na trasie Toruńskiej większość jest miejscowych.
Tranzyt jak dla mnie to także jazda z jednego skraju miasta na drugi.
Nie dodałem międzydzielnicowy. Nadal mści się na Warszawie brak
sensownej obwodnicy.
> Pewnie dlatego, że ludziom jednak metro lepiej pasuje niż korki;)
Nie do końca metro - także linie autobusowe.
> Zaczeliśmy od wyższości tramwajów pod względem przepustowości na
> moście poniatowskiego, a twoim kontrargumentem jest, że na ulicy
> Gąsek samochody mają większą przepustowość niż autobusy, bo tych
> drugich nie ma. Abstrahuje pan od układu odniesienia;) A w Krakowie
> szybciej jest przejść całe miasto po przekątnej niż pojechać metrem:P
No ale gadamy o ulicach. Tramwaje to Ty z Liwiuszem - ja się nei
dotykam. ;-)
Gąsek przytoczyłem by pokazać absurd tego o czym pisze od początku - że
autobus jest wygodniejszy i przewiezie więcej pasażerów na podstawie
tego że mniej miejsca zajmuje jest absurdem bez pokazania konkretnego
miejsca. Ten przykład pokazuje to w sposób skrajny - autobus nie jest w
stanie nic zastapić nawet jak go postawią na tej ulicy i wsadzą tam 2
razy więcej ludzi niż kierowców osobówek. Takich miejsc jest w
Warszawie wbrew pozorom sporo na obrzeżach. Korka nie ma ale autobusy
są szczątkowe.
Zdrówko
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 15:42 Shrek
- 06.11.14 20:38 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:16 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=