-
Data: 2014-11-06 21:16:53
Temat: Re: Projekt 30
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
> Prosze bardzo: wezmy pod uwage odcinek drogi o dlugosci 100m, po ktorym
> porusza sie samochod z predkoscia 36km/h (dla ulatwienia obliczen), czyli
> 10m/s. Latwo policzyc, ze czas przejazdu wyniesie 10s. Zalozmy, ze na naszej
> drodze ma prawo w tym samym czasie znalezc sie tylko jeden samochod.
I to jest błąd gruby.
Minimalna "droga zajmowana przez samochód" wynika z drogi hamowania
plus długość samochodu, zaś droga hamowania zależy od kwadratu
prędkości. Z dokładnością do czasu reakcji kierowcy i bezwładności
mechaniki hamowania.
Jeśli jadą wolniej, to w rozpatrywanym zakresie na tym samym odcinku:
1. może znaleźć się w stanie ustalonym większa liczba pojazdów, na
tyle istotnie większa, że mimo iż każdy z nich jedzie dłużej, przez
każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ; oczywiscie,
ze względu na niezerową długość pojazdów, istnieje prędkość przy
której występuje maksimum, później czas przetaczania się pojazdu
rośnie bardziej niż maleje "czas wolny" między pojazdami (przypomnę:
trzeba stać w JEDNYM miejscu i patrzeć ile tam pojazdów przejedzie!)
2. w miejscach "zaburzeń", czyli włączania się do ruchu, ustępowania
pierwszeństwa oraz zmiany pierwszeństwa (sygnalizacja), wystarczają
MNIEJSZE odstępy do "uruchomienia" oczekujących pojazdów (z dokładnością
do zastrzeżenia wyżej).
Ciągle popełniasz ten sam błąd, biorąc za uwarunkowanie kryterium
CZASU trwania ruchu, zamiast DRÓG które są do przejechania.
To założenie jest do kitu i dlatego wychodzą rzeczy dziwne.
> To
> znaczy, ze drugi samochod moze wjechac na droge 10 s po wjechaniu
> pierwszego,
Sam sobie odpowiedz, z czego wziąłeś to założenie o 10s.
Ono jest oderwane od rzeczywistości - stanowi złośliwość dla pojazdów
jadących wolniej, "nie wolno choć masz 100m pustego przed sobą".
Jak będziesz pojazdy puszczać coraz SZYBCIEJ, to rzeczywiście,
dojdziesz do konieczności 10s odstępu, żeby nie brakło drogi
hamowania jak poprzednik w coś wrąbie :>
> Zalozmy teraz, ze samochod jedzie z predkoscia 54km/h, czyli 15m/s.
No to potrzebuje 2,25 raza dłuższej drogi hamowania.
Doliczając czas reakcji kierowcą będą dwie składowe - jedna
1,5 raza dłuższa (do momentu "zajarzenia" i zadziałania hamulców)
i druga 2,25 raza dłuższa.
To tu jest pies pogrzebany.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
- 08.11.14 19:22 John Kołalsky
- 08.11.14 19:28 John Kołalsky
- 08.11.14 19:31 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=