-
Data: 2014-11-06 21:16:53
Temat: Re: Projekt 30
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
> Prosze bardzo: wezmy pod uwage odcinek drogi o dlugosci 100m, po ktorym
> porusza sie samochod z predkoscia 36km/h (dla ulatwienia obliczen), czyli
> 10m/s. Latwo policzyc, ze czas przejazdu wyniesie 10s. Zalozmy, ze na naszej
> drodze ma prawo w tym samym czasie znalezc sie tylko jeden samochod.
I to jest błąd gruby.
Minimalna "droga zajmowana przez samochód" wynika z drogi hamowania
plus długość samochodu, zaś droga hamowania zależy od kwadratu
prędkości. Z dokładnością do czasu reakcji kierowcy i bezwładności
mechaniki hamowania.
Jeśli jadą wolniej, to w rozpatrywanym zakresie na tym samym odcinku:
1. może znaleźć się w stanie ustalonym większa liczba pojazdów, na
tyle istotnie większa, że mimo iż każdy z nich jedzie dłużej, przez
każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ; oczywiscie,
ze względu na niezerową długość pojazdów, istnieje prędkość przy
której występuje maksimum, później czas przetaczania się pojazdu
rośnie bardziej niż maleje "czas wolny" między pojazdami (przypomnę:
trzeba stać w JEDNYM miejscu i patrzeć ile tam pojazdów przejedzie!)
2. w miejscach "zaburzeń", czyli włączania się do ruchu, ustępowania
pierwszeństwa oraz zmiany pierwszeństwa (sygnalizacja), wystarczają
MNIEJSZE odstępy do "uruchomienia" oczekujących pojazdów (z dokładnością
do zastrzeżenia wyżej).
Ciągle popełniasz ten sam błąd, biorąc za uwarunkowanie kryterium
CZASU trwania ruchu, zamiast DRÓG które są do przejechania.
To założenie jest do kitu i dlatego wychodzą rzeczy dziwne.
> To
> znaczy, ze drugi samochod moze wjechac na droge 10 s po wjechaniu
> pierwszego,
Sam sobie odpowiedz, z czego wziąłeś to założenie o 10s.
Ono jest oderwane od rzeczywistości - stanowi złośliwość dla pojazdów
jadących wolniej, "nie wolno choć masz 100m pustego przed sobą".
Jak będziesz pojazdy puszczać coraz SZYBCIEJ, to rzeczywiście,
dojdziesz do konieczności 10s odstępu, żeby nie brakło drogi
hamowania jak poprzednik w coś wrąbie :>
> Zalozmy teraz, ze samochod jedzie z predkoscia 54km/h, czyli 15m/s.
No to potrzebuje 2,25 raza dłuższej drogi hamowania.
Doliczając czas reakcji kierowcą będą dwie składowe - jedna
1,5 raza dłuższa (do momentu "zajarzenia" i zadziałania hamulców)
i druga 2,25 raza dłuższa.
To tu jest pies pogrzebany.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
- 08.11.14 19:22 John Kołalsky
- 08.11.14 19:28 John Kołalsky
- 08.11.14 19:31 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=