  • Data: 2014-11-08 00:16:15
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I to jest błąd gruby.

    Niestety, nie w tym konkretnym przypadku :). Po prostu Liwiusz zaczal sie
    pytac o tak dziwne i prozaiczne tematy, ze zaczalem wykladac rzeczy od
    podstaw fizycznych metoda maksymalnych uproszczen. Wchodzenie w szczegoly
    zostawilem sobie na moment, gdy uzgodniona zostanie baza fizyczna.

> [...]
    > rośnie bardziej niż maleje "czas wolny" między pojazdami (przypomnę:
    > trzeba stać w JEDNYM miejscu i patrzeć ile tam pojazdów przejedzie!)
    > 2. w miejscach "zaburzeń", czyli włączania się do ruchu, ustępowania
    > pierwszeństwa oraz zmiany pierwszeństwa (sygnalizacja), wystarczają
    > MNIEJSZE odstępy do "uruchomienia" oczekujących pojazdów (z dokładnością
    > do zastrzeżenia wyżej).
    >
    > Ciągle popełniasz ten sam błąd, biorąc za uwarunkowanie kryterium
    > CZASU trwania ruchu, zamiast DRÓG które są do przejechania.
    > To założenie jest do kitu i dlatego wychodzą rzeczy dziwne.

    Jak widzisz z wyjasnien powyzej, Twoje obawy co do popelniania przeze mnie
    bledu sa calkowicie nieuzasadnione. Ale ciesze sie, ze w dyskusji z Toba
    moge od razu przejsc do pewnych uogolnien.

    Niestety, nie zgadzam sie z czescia pokazanych wnioskow - blad jest w
    miejscu, gdzie z warunkowej sentencji "....może znaleźć się w stanie
    ustalonym większa liczba pojazdów..." dochodzisz do radykalnego wniosku, ze
    "przez
    każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ". Poprawnie powinno byc
    :...._moze_ ich przejechac wiecej" - ale nie musi. A nie musi, bo wcale nie
    ma pewnosci, ze odstepy miedzy samochodami beda zmienialy sie w relacji do
    predkosci w zalozony sposob. Innymi slowy: model matematyczny prawdopodobnie
    bedzie w rzeczywistym ruchu wygladal inaczej i nie tak rozowo.

    > Sam sobie odpowiedz, z czego wziąłeś to założenie o 10s.

    Jak napisalem wczesniej - z maksymalizacji uproszczen, majacych na celu
    znalezienie wspolnej bazy.

    > Ono jest oderwane od rzeczywistości - stanowi złośliwość dla pojazdów
    > jadących wolniej, "nie wolno choć masz 100m pustego przed sobą".

    Moze nie az 100 m, ale zwroc uwage, ze spora czesc kierowcow utrzymuje przed
    soba odleglosc "nienaturalnie" wieksza, niz wynikaloby to z fizyki ruchu.
    Zaburza to wnioski plynace z modelu.

    [...]

    bart